پروژه‌های احیای مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان به سرعت عملیاتی می‌شود

 حسین امیرعبداللهیان در نشست خبری مشترک با همتای ارمنستانی خود گفت: گفت و گو های مفید و سازنده ای با همکار خوبم جناب آرارات میرزویان وزیر امور خارجه ارمنستان داشتیم.

وی روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و جمهوری ارمنستان را روابطی متین، سازنده و رو به رشد توصیف کرد و گفت: مایلم با کمال خرسندی اعلام کنم در ۲۰ روز گذشته سه دیدار بین من و آقای وزیر در شهرهای دوشنبه، نیویورک و تهران انجام شد. در همین بازه زمانی دیداری بین آقای رئیسی و پاشینیان در نشست سران شانگهای انجام شد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: مقامات دو کشور در موضوعات مختلف در سطح راهبردی تفاهمات خوبی حاصل کردند و امروز در تهران نقشه راه جدید روابط دو کشور را ترسیم می‌کنیم. امروز توافق کردیم در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و گردشگری همکاری های خوبی داشته باشیم.

پروژه‌های احیای مسیر ترانزیتی ایران و ارمنستان به سرعت عملیاتی می‌شود

وی با بیان اینکه بهره‌برداری از مسیر ترانزیتی ارمنستان از موضوعات مورد توجه دو کشور است، یادآورشد: برای احیای جاده ترانزیتی در مسیرهای رفت و آمد تریلرها و کامیون‌ها این دو کشور پروژه‌هایی تعریف کردیم که به سرعت عملیاتی خواهد شد.

رییس دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: در هفته های آینده شاهد نشاط بیشتر در همه زمینه‌های روابط دو کشور خواهیم بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به بحران در قفقاز جنوبی و همسایگان شمالی، اظهار کرد: همسایگان ما از شرایط بحرانی رنج می‌برند و به ویژه حضور صهیونیست‌ها و تروریست‌ها در بخش‌هایی از منطقه موجبات نگرانی جدی ما است.

وی تاکید کرد: در این کنفرانس مطبوعاتی مشترک با صدای بلند اعلام می‌کنیم که اجازه نخواهیم داد برخی مداخله گران خارجی، باعث شوند مناسبات جمهوری اسلامی ایران را با همسایگانش از جمله همسایه خوب جمهوری ارمنستان از دست بدهند.

وزیر امور خارجه گفت: با درنظر گرفتن بحران های فشرده در این حوزه و با نزدیک شدن به پایان بحران کرونا باید اعلام کنیم ایران تحمل زیاده خواهی‌های جدید را نخواهد داشت و همه کشورهای منطقه این باور مشترک را داریم که مشکلات منطقه بدون مداخلات خارجی و توسط کشورهای منطقه حل خواهد شد.

 ادامه دارد