برادران ایرانی، شرکای سوریه در پیروزی علیه تروریسم

« ایمن سوسان » معاون وزیر خارجه سوریه گفت که این کشور در جنگ جهانی ۱۰ ساله علیه خود، در آستانه پیروزی قرار دارد.

سوسان با بیان اینکه این پیروزی باعث شکست پروژه دشمنان سوریه شده است، تصریح کرد، تغییر در سطح روابط کشورهای دیگر با سوریه، نشانه جدیدی است که تأثیر آن را در منطقه و این کشور مشاهده خواهیم کرد.

وی در گفت‌وگو با شبکه خبری المنار تأکید کرد، سوریه در برابر طرح توطئه‌آمیز آمریکا پیروز شد؛ طرحی که «نه فقط علیه سوریه، بلکه علیه منطقه بود. چرا که این سناریو برای مهندسی کامل منطقه طراحی شده بود تا در راستای منافع اسرائیل در منطقه باشد، ولی این طرح نیز شکست خورد».

برادران ایرانی، شرکای سوریه در پیروزی علیه تروریسم

این مسئول سوری ادامه داد: «برادران ایرانی و دوستان روس، شرکای سوریه در این پیروزی علیه تروریسم هستند... حزب الله نیز نقش مهمی در کمک به ارتش سوریه در مبارزه با تروریسم و شکست این توطئه داشت».

سوسان با بیان اینکه آمریکا عامل مشکلات و دردهای مردم سوریه است، تصریح کرد، با شکست طرح توطئه علیه سوریه، دیگر حضور نظامی آمریکا، سودی برای این کشور ندارد و بهتر است مانند افغانستان، از سوریه نیز خارج شود.

وی با اشاره به احتمال دیدار بشار اسد رئیس جمهور سوریه با عبدالله دوم پادشاه اردن، خاطر نشان کرد، رژیم صهیونیستی برای ضربه زدن به منافع کشورهای عربی و اشغال منطقه، در پی تجزیه آن بود، ولی این مسئله نیز شکست خورد.

معاون وزیر خارجه سوریه با بیان اینکه، دموکراسی آمریکایی به معنای تحمیل اراده به دیگران است، درباره اتحادیه عرب نیز گفت که دمشق از این اتحادیه خارج نشد تا بخواهد به آن بازگردد؛ لذا تصمیم تعلیق عضویت سوریه، یک اشتباه بزرگ بود.

سوسان با تأکید بر اینکه هر گونه بهبود روابط بین کشورهای منطقه، یک مسئله مثبت است، خاطر نشان کرد، ایران و عربستان، دو بازیگر اصلی منطقه هستند و سوریه نیز خواستار بهبود روابط خود با کشورهای منطقه است.

وی با اشاره به لزوم خروج کامل ترکیه از خاک سوریه گفت که این حضور، اشغالگرانه و غیر قانونی است و سوریه هم حق دارد اراضی خود را آزاد کند.