وزیر اقتصاد چالشهای بانکی اخذ وام ودیعه مسکن را برطرف کند/ قیمت تمام شده مسکن دولتی باید مناسب باشد

احمد راستینه در گفتگو با خبرنگار پارلمانی افکارنیوز با اشاره به مشکلات مردم در زمینه تامین مسکن اظهار داشت: یکی از معضلات بسیار جدی کشور بحث تامین مسکن خانوار است.

وی با اشاره به ترک فعل های هشت سال گذشته در زمینه تولید و تامین مسکن در کشور اظهار داشت: متاسفانه ترک فعل هایی که از سوی دولت های یازدهم و دوازدهم شکل گرفت ،حجم انبوهی از تقاضا در حوزه مسکن را شکل داد و با افزایش تورم و قیمت بالای مسکن، متاسفانه مستاجران ما دچار بی سر و سامانی و مشکلات بسیار جدی شدند.

این  نماینده مجلس اشاره به ماموریت دولت سیزدهم در تولید و تامین مسکن در کشور اظهار داشت: از این رو مجلس شورای اسلامی نیز طرح جهش تولید مسکن را تصویب کرد و پیرو این طرح دولت را مکلف کرد تا سالانه یک میلیون مسکن در کشور بسازد، خوشبختانه وزارت راه و شهرسازی اجرای این قانون را در کشور آغاز کرده و طبق هدف گذاری صورت گرفته قرار است این وزارتخانه در گام نخست ۲ میلیون مسکن بسازد.

وزیر اقتصاد چالشهای بانکی پیرو اخذ وام ودیعه مسکن را برطرف کند/ قیمت تمام شده مسکن دولتی باید مناسب باشد

راستینه تصریح کرد: البته بحث قیمت تمام شده مسکن  در قالب قانون جهش تولید مسکن یکی از ضروریات است و باید به آن توجه شود چرا که ما این مسکن را برای طبقه متوسط می سازیم و باید قیمت تمام شده مسکن به گونه‌ای باشد که فشار مضاعف بر این قشر از جامعه وارد نشود.

این نماینده مجلس اظهار داشت: لذا وزارت راه و شهرسازی باید در این زمینه تدبیر کند و دولت هم باید با استفاده از تسهیلات ارزان و حذف واسطه ها در بحث تولید تا مصرف، به گونه ای عمل کند که قیمت محصول و قیمت مصالح ساختمانی به کمترین حد خود برسد تا ما با موازنه ای که در بحث هزینه های تولید مسکن ایجاد و تسهیلات ارزانی که ارائه می‌شود، توان و انگیزه مشارکت مردمی برای قانون اقدام ملی مسکن بالا رود.

 نماینده مردم شهرکرد در ادامه با اشاره به مشکلات بانکی پیرو  تامین وام ودیعه مسکن اجاره نشینان، تاکید کرد: طبیعتاً دولت در این بخش مکلف است تا بر اساس قانون، تسهیلاتی را به عنوان ودیعه مسکن در اختیار افراد نیازمند قرار دهد.

وی با اشاره به مشکلات مردم در زمینه ارائه تضامین بانکی جهت اخذ وام ودیعه مسکن بیان داشت: در این زمینه ضرورت دارد تا به منظور کاهش تضامین و رفع موانعی که وجود دارد، وزیر محترم اقتصاد و  امور دارایی چاره جویی لازم را داشته باشد تا دسترسی مردم برای استفاده از وا ودیعه مسکن تسهیل شود.