به گزارش افکارنیوز به نقل از مهر، یک نماینده مجلس نهم با اشاره به ضرورت اصلاح قانون کار برای رفع موانع تولید و اشتغال، از عزم مجلس برای تشکیل فراکسیون حمایت از تولید ملی خبر داد.

غلامرضا نوری نماینده مردم بستان‌آباد در مجلس نهم در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به شعار امسال که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان" تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه‌ایرانی "،نامگذاری شده است، اظهار داشت: مجلس نهم حمایت از تولید ملی را در اولویت کار خود می‌داند، تا جایی‌که قبل از آغاز رسمی مجلس نهم اقدام به جمع آوری امضا برای تشکیل فراکسیونی با عنوان شعار امسال کرده‌اند که استقبال خوبی هم صورت پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه تلاش در مسیر تحقق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور، از دیگر اقدامات و برنامه‌های آینده مجلس نهم خواهد بود، بیان کرد: مجلس مصمم است برای تحقق شعار امسال بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری به طور برنامه‌محور عمل کند.

نوری افزود: اکنون به طور فوق‌العاده و فوری کشور نیازمند تصویب قوانینی از بعد حمایت از تولیدات داخلی و اشتغال است و از بعد نظارت و قانون‌گذاری اقداماتی مدون برای بهبود نرخ رشد و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کاهش هزینه‌های تولید انجام خواهد شد.

منتخب مردم بستان‌آباد در مجلس نهم با اشاره به اینکه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش تولید و اشتغال کشور وجود دارد، تصریح کرد: قوانین در صورت ایجاد موانع در مسیر ارتقای بخش تولید بازنگری و اصلاح خواهند شد بعنوان مثال در قانون کار شاید نیاز به بازنگری هایی باشد.

وی فرهنگساری در جهت تولید با کیفیت و همچنین استفاده مردم از تولیدات داخلی را از دیگر برنامه‌های مجلس نهم دانست و تأکید کرد: کارآفرینی و اشتغال در کشور زمانی محقق خواهد شد که در مسیر فرهنگ‌سازی در تولید محصولات و کالاهای با کیفیت گام برداریم.

این نماینده مجلس نهم، ادامه داد: سرمایه‌گذاری‌های کلان باید در بخش‌هایی انجام شود که دارای مزیت نسبی هستند، ‌ بعنوان مثال کشاورزی از بخش‌های دارای ظرفیت و مزیت است که در صورت توجه به این بخش شاهد افزایش اشتغال و بهره‌وری خواهیم بود.

* فقط مجلس مقتدر و مستقل توان یاری دولت را دارد

نوری همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اختلاف نظرهایی که بین دولت و مجلس، بوجود می‌آیند، خاطرنشان کرد: ‌ استقلال مجلس باید در عین اقتدار آن حفظ شود به عبارت دیگر یک مجلس مقتدر و مستقل توان یاری دولت در رفع موانع اجرایی را خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه مجلس با جایگاه عادی نمی‌تواند نقش خوبی چه در قانون‌گذاری و چه در نظارت ایفا کند، تاکید کرد: نظرات کارشناسی قوا باید در سایه تعامل و به دور از تنش و جنجال و مشاجرات دنبال شود، چراکه در این صورت جامعه متشنج شده و بازار نیز غبارآلود خواهد شد.

منتخب مردم بستان‌آباد در مجلس نهم در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه روند کار طوری پیگیری شود که خدمت به مردم محقق شود، گفت: تعامل بین قوا باید در حد متعادل و به صورت منظم به طوری که استقلال قوا حفظ شود، انجام بگیرد.