در برجام نه زیاده خواهی می کنیم و نه از حق و مواضعمان کوتاه می آییم

حجت‌الاسلام محمدرضا مبلغی، نماینده مردم کوهدشت و رومشکان در مجلس شورای اسلامی به روند مذاکرات هسته‌ای و ادامه آن در دولت سیزدهم اشاره کرد به «افکارنیوز» گفت: موضع جمهوری اسلامی ایران اصولی و منطقی است. همان‌طور که قبلاً هم اعلام کرده‌ایم خواهان مذاکره هستیم و آن را رد نمی‌کنیم. اما این مذاکره شرایط خاص خودش را دارد. مذاکره‌ای که منافع و عزت ملت ایران را مدنظر قرار دهد.

 می‌خواهیم حق‌وحقوقمان در مذاکرات هسته‌ای دیده شود

وی افزود: ما نمی‌خواهیم کار خاصی انجام دهیم که خلاف قانون باشد تنها می‌خواهیم حق‌وحقوق ما دیده شود. اکنون سال‌هاست که تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه کشور ما ادامه دارد و آن‌ها هستند که زیر توافق زده‌اند بنابراین خودشان باید به برجام برگردند.

حجت‌الاسلام مبلغی ادامه داد: در روزهای اخیر آمریکا بیان کرده است اگر ایران به برجام بازنگردد راه‌های دیگر را امتحان می‌کند. این صحبت‌ها در شرایطی که تمام طرفین برای احیای برجام تلاش می‌کنند تنها یک نشانه دارد و آن زیاده‌خواهی آمریکایی‌هاست.

در برجام نه زیاده خواهی می کنیم و از حق و مواضعمان کوتاه می آییم

نماینده مردم کوهدشت در مجلس اظهار کرد: غربی‌ها باید دست از سیاست‌های قدیمی و زورگویانه خود بکشند و منطق را بپذیرند. غربی‌ها در تمام این مدت چهره‌ای غیرواقعی از ایران به دنیا نشان داده‌اند و از تمام جهات ما را تحریم کرده‌اند.

وی بیان کرد: بنابراین باوجود بدعهدی آن‌ها در برجام طبیعی است که ما خواهان تضمین دادن طرف مقابل هستیم و مذاکرات در دولت جدید هم بر همین مبنا صورت خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام مبلغی در انتها متذکر شد: درنتیجه جمهوری اسلامی در مورد مذاکرات هسته‌ای مواضع منطقی را اتخاذ کرده و سیاست‌های کشور ما نیزه‌مانی است که مقام معظم رهبری ترسیم کرده است. نه زیاده‌خواهی می‌کنیم و نه از حق و مواضعمان کوتاه می‌آییم.