آمریکا حق اظهار نظر در مورد نحوه تعامل ایران با ۱+۴ را ندارد

سیدناصر موسوی لارگانی اظهار داشت: زمانی آمریکا خود را کدخدای دنیا معرفی می کرد و با نقش آفرینی این کشور و سایر اعضای 1+5سابق برجام مصوب شد اما امروز مشخص شد که آن برجام چه نفعی برای کشور داشته است.

وی افزود: انتظارات از برجام برآورده نشد و تحریم ها هنوز باقی مانده است و هیچ تحریمی برداشته نشده است و ایران با وجود انجام تعهدات خود سودی از توافق نبرد و آمریکا یکجانبه از برجام خارج شد و وقتی از برجام خارج شود دیگر حق اظهار نظر در مورد آن را ندارد.

وی خاطر نشان کرد: نظر رهبری نیز در مورد آمریکا روشن است و تا زمانی که تمام تحریم ها برداشته نشود آمریکا حق وررود به میز مذاکرات را ندارد و دخالتی در باقی مانده برجام ندارد و اروپا هم اگر هنوز در غالب 1+4 در مذاکرات حضور دارند اول باید به تعهدات بازگردند.

آمریکا حق اظهار نظر در مورد نحوه تعامل ایران با ۱+۴ را ندارد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: آمریکا یک قدرت پوشالی است و با خروج خود از برجام رسماً اعلام کرد که در برجام حقی ندارد و اروپا هم اگر برنامه ای برای عمل به تعهدات دارند باید با نمایندگان وزارت خارجه ما مذاکره کنند و مردم و رهبری اجازه نمی دهند بدون بازگشت به تعهدات و اجرای اصل برجام توافق دیگری صورت بگیرد چرا که مردم ما سالها سختی و بحران را تحمل کردند و حالا که کشور ما به اقتدار دست پیدا کرده که توان غنی سازی با غنای بالا را دارد دیگر وقت ذلت پذیری و زور شنیدن نیست.

به گزارش خانه ملت،ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد که برگزاری مذاکرات میان ایران و اتحادیه اروپا در بروکسل پیش از آغاز مذاکرات هسته‌ای در وین ضروری نیست.