افزایش ۷۰ درصدی حقوق "استاد - معلم" در لایحه رتبه بندی معلمان / رتبه بندی معلمان نیاز به ۲۵ هزار میلیارد تومان منابع دارد

علیرضا منادی سفیدان در گفتگو با خبرنگار پارلمانی "افکارنیوز" با اشاره به مزایای لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار داشت:یکی از مزایای لایحه رتبه‌بندی معلمان این است که این مهم به صورت لایحه به مجلس آمده است و دولت خودش این لایحه را به مجلس ارائه داده و بار مالی این لایحه مشکلی ندارد.

 

وی افزود: هدف غایی این لایحه این است که به واسطه آن کیفیت آموزش در کشور ارتقا پیدا خواهد کرد همچنین پیرو این لایحه شان و منزلت و جایگاه معلمان ارتقا پیدا خواهد کرد.

 

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ما پیرو این لایحه به دنبال این هستیم تا اندازه و میزان مهارت و توانمندی معلمان مشخص شود و بر اساس این توانمندی، معلمان حقوق و مزایا دریافت کنند.

 وی تصریح کرد: ما در قالب این طرح ۷۰۰ هزار معلم را رتبه بندی می کنیم و در حال حاضر مشخص نیست که چه معلمی چه جایگاهی خواهد داشت.

افزایش ۷۰ درصدی حقوق

منادی سفیدان تاکید کرد: در راستای این لایحه آیین نامه را پیش بینی کرده ایم که دولت مشخص کند که معلمان توانمندی شان پیرو رتبه های یک تا پنجم در این لایحه به چه میزان است. همچنین سوابق، تسهیلات و مدارک تحصیلی و توانمندی ها و دوره های آموزشی معلمان منتج به این خواهد شد که معلمان در جایگاه خود قرار گیرند.

رئیس کمیسیون آموزش تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی بیان داشت: همچنین هر کدام از این جایگاه ها و رتبه ها برای خود یک بار مالی دارد لذا ممکن است معلمی در جایگاه و رتبه پایه قرار گیرد و یا معلمی در رتبه و جایگاه استاد - معلمی باشد.

وی تاکید کرد :فردی که در جایگاه استاد - معلمی قرار گیرد تقریبا ۷۰ درصد حقوقش افزایش پیدا خواهد کرد.

منادی بیان داشت:  در کل اساس کار بر این است که هیچ معلمی کمتر از ۸۰ درصد هم تراز خودش را در آموزش عالی حقوق دریافت نکند.

این نماینده مجلس در ادامه با اشاره به بار مالی این لایحه اظهارداشت: علیرغم اینکه می گویند این لایحه ۱۰۰ الی ۲۰۰ هزار میلیارد تومان است، باید گفت این طور نیست.

وی تاکید کرد: طی جلسه ای که ما روز گذشته با برخی از مسئولین عالی رتبه در این بخش داشتیم این مسئولین تاکید کردند بار مالی این  لایحه ۲۵ هزار میلیارد تومان است بنابراین ۲۵ هزار میلیارد تومان برای کل سال محاسبه می شود. همچنین در بند و تبصره ۲ لایحه بودجه منابع لازم برای اجرای این طرح پیش بینی شده است.