آخرین وضعیت لایحه رتبه بندی معلمان در مجلس یازدهم

محمدمهدی زاهدی در گفتگو با افکارنیوز، با بیان اینکه هیچ نماینده‌ای در مجلس وجود ندارد که به لایحه رتبه‌بندی معلمان ایراد بگیرد، گفت: البته ممکن است در اجزای این لایه برخی مخالفت هایی وجود داشته باشد اما در کلیات این لایحه در مجلس، ما یقین داریم هیچ نماینده‌ای با اصل آن مخالف نیست.

 

وی تاکید کرد: این لایحه مبحث کیفیت و ارتقای سطح آموزشی کشور را مورد اشاره داشته و هم می کوشد جایگاه معلمان را از نظر علمی ارتقا دهد.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در قالب این لایحه کرامت و منزلت اجتماعی معلمان مدنظر قرار خواهد گرفت، اظهار داشت: بالاخره همه کارکنان دولت قابل احترام و عزت هستند و فعالیت خود را انجام می دهند  لذا ما می‌خواهیم در قالب این لایحه بگوییم که معلم یک تفاوت های خاص شغلی دارد.

این نماینده مجلس ادامه داد: وقتی ما می‌گوییم معلمی شغل انبیاست دیگر ما باید این مسئله را در عمل نشان دهیم لذا در قالب این لایحه ما می‌کوشیم جایگاه و منزلت اجتماعی معلمان را ارتقا دهیم.

 این نماینده مجلس اظهار داشت: در حال حاضر مقداری زود است که درباره افزایش حقوق معلمان صحبت کنیم لذا ما باید ببینیم پیشنهاداتی که از طرف نمایندگان پیرو این لایحه در مجلس مطرح می شود در نهایت به چه مبحثی ختم خواهد شد.

زاهدی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا این لایحه مورد مخالفت شورای نگهبان و یا مجمع تشخیص مصلحت نظام است اظهار داشت: این مسئله بستگی به این دارد که نمایندگان چگونه این لایحه را به تصویب برسانند.