تفاوت مدیریت حسن روحانی و ابراهیم رئیسی در ماجرای بنزین

اختلال در پمپ بنزین های سراسر کشور در هفته گذشته باعث شد سوخت‌گیری مردم با مشکلاتی مواجه شود. ماجرا از آنجا آغاز شد که حدود ساعت 11 صبح سه شنبه هفته گذشته ابتدا در تهران اختلال در پمپ بنزین ها شروع شد. پس از آن در شبکه های اجتماعی اخبار غیر رسمی منتشر شد و حتی باز هم عده ای با شایعه پراکنی می گفتند که احتمالا قرار است بنزین گران شود.

اما سخنگوی وزارت نفت در اولین واکنش اعلام کرد که اختلال در پمپ بنزین ها و سوخت گیری صورت گرفته و سامانه هوشمند کارت سوخت از مدار خارج شده است و دلیل این اختلال را مشکل فنی اعلام کرد.

پس از این واکنش رسمی باز هم شایعات به سرعت در حال پخش شدن بود و سابقه مدیریت دولت روحانی در گرانی بنزین باعث بیشتر شدن این شایعات نیز بود.

پس از آن وزیر کشور تاکید کرد که هیچ برنامه ای برای گرانی بنزین وجود ندارد و گفت که مردم هیچ نگرانی نداشته باشند اما بر اساس نظارت‌های میدانی ما در پمپ بنزین‌های سطح شهر خبر از دلهره مردم برای گرانی مجدد بنزین و بی‌اطلاعی از شرایط پیش آمده بودند.

رئیسی و روحانی

در اولین ساعات مشکل بنزین در پمپ بنزین ها نشان می داد حتی مردم بنزین 3000 تومانی را هم نمی توانستند بزنند و هیچ بنزینی یافت نمی شد. برخی سوجویان نیز بر اساس مشاهدات میدانی حتی بنزین را در نزدیکی پمپ های بنزین 12 هزار تومان فروختند.

در روز چهارشنبه اما شرایط جایگاههای سوخت متفاوت شد و کم کم پمپ بنزین ها با شرایط مختلفی راه اندازی شدند. اما در این میان خبری مهم و جالب منتشر شد که دلگرمی را به مردم بازگرداند. آیت الله رئیسی سرزده از جایگاههای سوخت و پمپ بنزین ها بازدید کرد.

همچنین رئیس جمهور به منظور بررسی آخرین وضع عملیاتی کردن جایگاه‌های عرضه سوخت در سراسر کشور و بررسی اختلال پیش‌آمده در سامانه هوشمند سوخت در وزارت نفت حضور یافت.

بسیاری از مردم توقع حضور رئیس جمهور در جایگاههای سوخت را نداشتند و همین موضوع باز هم ماجرای گران شدن بنزین در زمان دولت حسن روحانی را یادآوری کرد که رئیس جمهور سابق با جمله "من هم صبح جمعه فهمیدم " باعث عصبانیت بیشتر مردم از گرانی بنزین شد.

در این ماجرا می توان به وضوح دید که مدیریت از پشت میز در کاخ نیاوران در دولت روحانی چگونه بود و مدیریت میدانی رئیسی چگونه عمل می کند.همین حضور میدانی و سرزده و پیگیری رفع مشکلات و دغدغه های مردم است که می تواند اعتماد میان مردم و مسئولان را بیشتر کند.