توافق دادستان کل ایران و ارمنستان برای مبارزه با تروریست‌ها در قفقاز

 آرتور داوتیان، دادستان کل ارمنستان در مصاحبه خود با تلویزیون دولتی این کشور ضمن اشاره به سفر محمدجعفر منتظری، دادستان کل ایران به ارمنستان از دستیابی دو طرف به توافقاتی بمنظور مقابله مشترک با چالش‌های جدید خبر داد.

وی در این راستا اظهار کرد: در میان این توافق‌ها، من برای اراده مشترک برای پاکسازی منطقه از وجود تروریست‌ها و لزوم اجرای کامل مکانیسم‌های قانونی که همتای ایرانی من بسیار شفاف درباره آن صحبت کرد، اهمیت زیادی قائل هستم.

آرتور داوتیان در ادامه با بیان اینکه طی روز‌های اول جنگ و درست همان زمانی که اولین اطلاعات واقعی در مورد حضور تروریست‌های مزدور در منطقه به ویژه در جنوب آرتساخ را دریافت کردیم، بدلیل اینکه منطقه مرزی با ایران بود، به همکارم اطلاع دادم.

توافق دادستان کل ایران و ارمنستان برای مبارزه با تروریست‌ها در قفقاز

دادستان کل ارمنستان ادامه داد: و با توجه به این موضوع که تروریست‌ها هیچ مرزی را به رسمیت نمی‌شناسند و از سوی دیگر مخاطرات و تردید‌های جدی در این میانوجود داشت و ممکن بود تحرکاتی به چشم بخورد، این مورد مورد قدردانی همکارم قرار گرفت و اقدامات پیشگیرانه لازم درباره انجام و تصمیمات مربوطه اتخاذ شد.

وی با بیان اینکه، امروز نیز حقایق روشنی در مورد فعالیت تروریست‌ها در منطقه به چشم می‌خورد، افزود: باید مبارزه با این عناصر از طریق سازوکار‌های حقوقی مشترک رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور که برای سفری سه روزه در ارمنستان به سر می‌برد، اظهار کرد: سفرهای متقابل مسئولان قضایی ایران و ارمنستان فرصت مناسبی برای گسترش و تعمیق روابط دو کشور در زمینه‌های مختلف است.