تقوی: استکبار دنبال زمین‌گیر کردن ایران است

حجت الاسلام سیدرضا تقوی ر واکنش به ادعای برخی از افراد مبنی بر اینکه مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی اعمال شده از سوی دشمنان ناشی از شعارهای استکبارستیزانه انقلاب است، اظهار داشت: مستکبران جهان با جمهوری اسلامی ایران دشمنی دارند، به دنبال زمین‌گیر کردن کشورمان هستند، توطئه‌های زیادی را علیه ایران طراحی می‌کنند و در دشمنی آنان با کشورمان هیچ شکی نیست.

وی بیان کرد: باید به این مسئله توجه کافی شود که ماهیت و جهت‌گیری انقلاب اسلامی ایران از همان ابتدا ضداستکباری بود و این مسئله مربوط به امروز نیست. از همان زمانی که مردم به خیابان‌ها آمدند و خواستار سرنگونی رژیم طاغوتی شاه بودند، شعارهای استکبارستیزانه سر می‌دادند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بنابراین ادعای برخی از افراد و جریان‌های سیاسی مبنی بر اینکه مشکلات ایجاد شده امروز در ایران به ویژه در زمینه اقتصادی به دلیل شعارهای استکبارستیزانه است، به هیچ وجه درست نیست و این شعارها همواره در تاریخ انقلاب ما وجود داشته است.

تقوی: استکبار دنبال زمین‌گیر کردن ایران است

ملت ایران دست از استکبارستیزی برنمی‌دارد

وی با بیان اینکه استکبارستیزی به معنای مقابله با ظلم، تجاوز و پایمال کردن حقوق محرومان و مستضعفان است و ملت ایران همیشه استکبارستیز بوده و خواهد بود، ادامه داد: استکبارستیزی در متن انقلاب ماست و ملت ایران همیشه پای شعار استکبارستیزی خود می‌ایستد و از آن دست نمی‌کشد.

رئیس مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره به اینکه ماهیت اسلام راستین و اسلام انقلابی هم استکبارستیزی است، تأکید کرد: درست است که بخشی از مشکلات ما به توطئه‌ها و حربه‌های دشمنان انقلاب اسلامی بازمی‌گردد اما همه به خوبی می‌دانند که مشکلات اساسی کشور ما ربطی به اقدامات دشمنان نظام جمهوری اسلامی ندارد و به ضعف مدیریت برخی از مسئولان بازمی‌گردد. برای برون رفت از مشکلات کشور باید به نخبگان و توانمندی‌های خودمان تکیه کنیم و نباید به بیگانگان و وعده‌های آنان دل ببندیم.

غربگرایان داخلی به دنبال تعامل با غربی‌ها هستند

تقوی تصریح کرد: غرب‌گرایان داخلی مدام به دنبال تعامل با غربی‌ها هستند، این در حالی است که غربی‌ها و آمریکا حتی به تعهدات خود در برجام هم پشت پا زدند. دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران به دنبال نابودی ما هستند و نباید فریب وعده‌های پوشالی دشمنان را بخوریم.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی ادامه داد: غربی‌ها می‌گویند ایران نباید در سوریه و عراق حضور داشته باشد؛ باید با آنان گفت اگر ایران در این کشورها حضور داشته، به دلیل درخواست مقامات آنان بوده است. اتفاقاً ما باید از غربی‌ها سوال کنیم که به چه حقی از آن طرف دنیا به منطقه ما آمده‌اند، به زور برخی از کشورهای منطقه را اشغال کرده‌اند و دزدی می‌کنند. آیا این حقوق بشر است؟

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران با آمریکا مخالف است چرا که گروه تروریستی داعش را ایجاد کرد و به جان مردم انداخت، مردم مظلوم افغانستان را به قتل رساند و الان هم نفت سوریه را می‌دزدد و به فروش می‌رساند. جنایات متعدد آمریکا باعث شده است که با آنان مخالف باشیم و شعار ضداستکباری سر دهیم. ما افتخار می‌کنیم که استکبارستیز هستیم و به هیچ وجه دست از شعارهای انقلاب و اصول و ارزش‌های اساسی آن برنمی‌داریم.

طیف غربگرا مخالف استکبارستیزی است

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه با توجه به حضور طیف غربگرا در دولت طی ۸ سال اخیر آیا جریان استکبارستیزی تضعیف شده است، گفت: مسلم است که طیف غربگرا هر کجا که باشد، نمی‌خواهد روحیه و فرهنگ استکبارستیزی در آنجا وجود داشته باشد. در واقع، آنان به هر شکلی می‌خواهند روحیه استکبارستیزی را در جامعه ما از بین ببرند. آنان تلاش می‌کنند تا نیروهای انقلابی را قانع کنند و یا تحت فشار قرار دهند تا دست از مواضع‌شان بردارند اما نیروهای انقلابی بر سر مواضع خودشان هستند و به فشارهای طیف غربگرا توجهی نمی‌کنند.

تقوی اظهار داشت: مقام معظم رهبری از همه ما جلوتر هستند و هشدارهای لازم را می‌دهند. اگر هوشیاری رهبر معظم انقلاب نبود، باید انقلاب را دربست به غربی‌ها می‌دادیم. نیروهای انقلاب باید مراقب باشند و اقدامات لازم را جهت نشر ارزش‌های انقلاب انجام دهند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به یکسان شدن نظرات برخی دانشجویان خط امام با دیدگاه‌های دولت موقت که در مقطع تسخیر سفارت آمریکا منتقد به آن اتفاق بودند، متذکر شد: انسان‌ها تغییر می‌کنند و قاعدتاً این افراد هم تغییر پیدا کرده‌اند. احتمالاً مبانی فکری و اعتقادی آنان قوی نبوده است که تا این حد تحت تأثیر قرار گرفته و تغییر موضع داده‌اند.

رئیس فراکسیون روحانیت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: متأسفانه برخی از نیروهای انقلاب در دوران انقلاب و جنگ بسیار فعال بودند اما ریزش کردند، اما در مقابل، بسیاری از جوانان ما که در زمان انقلاب و جنگ نبودند، رشد کردند و حتی برخی از آنان مدافع حرم شدند. این مسئله نشان دهنده ریزش‌ها و رویش‌های انقلاب است.