درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای کنار گذاشتن دیپلماسی با ایران

  ١٧ عضو جمهوری‌خواه کنگره آمریکا در نامه ای که روز پنج شنبه به کاخ سفید ارسال شده است با ادعای اینکه ایران اخیرا علیه منافع آمریکا در سوریه حمله پهپادی انجام داده است از جو بایدن ، رئیس جمهور کشورشان خواستند تا دیپلماسی با تهران را کنار بگذارد.

این قانوگذاران به رهبری برایان استیل، نماینده جمهوری خواه ایالت ویسکانسین در نامه خود بایدن را به نادیده گرفتن آنچه حملات خصمانه ایران علیه آمریکا و متحدانش در منطقه خوانده شده، متهم کرده و گفتنه اند که بایدن این کار را با هدف احیای توافق هسته ای ٢٠١٥ انجام می دهد.

آنها در نامه خود با تکرار ادعاهای واهی مقامات واشنگتن علیه ایران آورده اند: در زمانی که تنش‌ها در خاورمیانه شدت یافته است این اقدام، پیام خطرناکی به دوستان و دشمنان ما مبنی بر این ارسال می‌کند که ما به برداشتن تحریم‌ها و مذاکره با بزرگ ترین کشور حامی تروریسم می‌پردازیم، در حالی که آنها به ما حمله می‌کنند.

درخواست جمهوری‌خواهان از بایدن برای کنار گذاشتن دیپلماسی با ایران

این اعضای جمهوری خواه کنگره همچنین خطاب به بایدن نوشتند: این حمله (پهپادی) یادآوری دیگری از این است که دولت شما با اولویت‌های اشتباهی برای ورود مجدد به توافق هسته‌ای با ایران تنظیم شده است. اگر ایران تمایل دارد در شرایطی که مذاکرات در حال انجام است، که این گونه رفتار کند، احترامی که آنها برای هر توافقی که حاصل شود را زمانی که جوهر آن خشک می شود، تصور کنید.

این نمایندگان در ادامه مدعی شدند که ایران به نیروهای آمریکایی و متحدان آن در خاورمیانه حمله می‌کند و در عین حال، فعالیت‌های هسته‌ای خود را افزایش می‌دهد.

آنها در نامه خود آورده اند: این تهدیدات ادامه دارد و دولت شما به تضعیف توانایی ما برای مبارزه با ایران از طریق برداشتن تحریم‌های آمریکا ادامه می‌دهد. 

برایان استیل همچنین در گفت وگو با فری بیکن درباره این نامه تصریح کرد که تمرکز دولت بایدن بر دیپلماسی با ایران اولویت های اشتباهی را برای آمریکا تعیین می کند.

وی افزود: دولت بایدن توانایی ما برای مقابله با ایران را تضعیف می کند، در حالی که تنش ها در خاورمیانه نیز افزایش می یابد. ما باید ایران را مسئول بدانیم.