توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است

حبیب الله دهمرده گفت: نیروهای مسلح درود بر شرف و بزرگواری شما. سپاه عزیز و قهرمان بدانید که مردم ایران منطقه و بلکه تمام آزادیخواهان قدردانی پاسخ‌های مقتدرانه شما به مستکبران هستند و به شما افتخار می‌کنند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امیدواریم در سایه تعامل سه قوه مشکلات کشور حل شود، اظهار داشت: مسئولین بزرگوار حقیقتا گرانی و بیکاری تحمل مردم به ویژه قشر آسیب‌پذیر را به سر آورده، تدبیری از جنس کوتاه‌مدت و میان‌مدت برای رفع این مشکلات بیندیشید.

توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است

وی با تاکید بر برخورد جدی با مفسدان دانه‌درشت افزود: توزیع نامناسب بودجه و امکانات به مراتب بدتر از کسری بودجه است. عملکرد به گونه‌ای است که روز به روز فاصله بین مناطق برخوردار و غیربرخوردار و کم‌برخوردار بیشتر، چاق‌ها چاق‌تر و لاغرها لاغرتر می‌شوند. مردم قبل از هر چیز از تبعیض ناراحتند. نکته مهم دیگر این است کشور به شدت گران اداره می‌شود.

دهمرده خاطرنشان کرد: خشکسالی‌های ویرانگر سیستان و بستن بند کمال‌خان بر روی رودخانه هیرمند جهت دادن قدری امید و کند شدن کوچ جمعیت و جلوگیری از تخلیه تنگه احد، از مسئولان خواهشمندیم طبق قول‌های داده شده اقدامات جدی را به عمل آورند.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: نکاتی که در بحث استان سیستان و بلوچستان لازم است مدنظر قرار گیرد ابتدا‌ آب پایدار شامل توسعه چاه‌های ژرف، انتقال آب از دریای عمان، جلوگیری از تخریب رسوب‌گذاری، دیپلماسی فعال رودخانه هیرمند طبق مصوبه شورای امنیت ملی مدنظر قرار گیرد.

وی افزود: توسعه و تکمیل نیروگاه بادی میل نادر به عنوان یک ظرفیت منحصربه‌فرد کمک به تکمیل زیرساخت‌های آموزش و پرورش تا حد متوسط کشوری طبق سند بالادستی و تامین وسایل کمک آموزشی همچون تبلت، تلفن همراه و... با توجه به فقر شدید اقتصادی دانش آموزان باید مدنظر قرار گیرد.

دهمرده خاطرنشان کرد: کمبود تجهیزات بیمارستانی و کمبود پزشک متخصص در اکثر بیمارستان‌های سیستان از دیگر مشکلات مردم این منطقه است.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به دیگر مشکلات حوزه انتخابیه خود از مسئولان خواستار رسیدگی به این مشکلات و حل آنها شد.