ذوالنوری: زمان نقد کردن چک برجام فرا رسیده است

 مجتبی ذوالنوری در خصوص مذاکرات برجام ، گفت: آمریکا و کشورهای اروپایی طرف برجام عامل تاخیر در شروع مذاکرات هستند، آمریکا از توافق خارج شد و قرار بود که اروپا نقض تعهدات ایالات متحده در برجام را جبران کند و تعهدات آمریکا را به عهده بگیرد تا ایران در برجام بماند اما اروپایی‌ها نه تنها به تعهدات خود عمل نکردند بلکه همه فشارهای آمریکا به جمهوری اسلامی را پذیرفتند.

مذاکره برای مذاکره فایده ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: اروپایی‌ها همچنین با ایالات متحده همراه شدند و تحریمها یی را علیه جمهوری اسلامی وضع کردند، آنها باید حُسن نیت نشان دهند. مذاکره برای مذاکره فایده ندارد، مذاکره‌ای مطلوب جمهوری اسلامی است که باری از روی دوش مردم بردارد.

وی تصریح کرد: آنها باید حق مسلم جمهوری اسلامی را بر اساس برجام تامین کنند، ما انتظار بیشتری از برجام نداریم، لذا طرف‌هایی که خواهان بازگشت به برجام هستند باید تمام تعهداتشان را اجرا کنند و ضمانتی را بپذیرند که اگر عمل نکردند، ما بتوانیم بر اساس آن ضمانت برای احقاق حقمان ورود کنیم.

ذوالنوری: زمان نقد کردن چک برجام فرا رسیده است

عزم جمهوری اسلامی ایران بر اجرای برجامی است که حقوقش را تامین کند

ذوالنوری در ادامه اظهار کرد: عزم جمهوری اسلامی ایران بر اجرای برجامی است که حقوقش را تامین کند، برجام مانند چک ضمیمه قرارداد است، ما همه تعهدات را انجام دادیم و زمان آن رسیده که چک را نقد کنیم، چرا ما زیر برجام بزنیم و برجام روی دستمان بماند و چک نقد نشود؟ آنها باید بپذیرند که چک ما را از برجام نقد کنند، در این صورت ما نیز کاهش تعهدات را متوقف خواهیم کرد.

انجام فعالیت‌های هسته‌ای بدون نگاه به برجام در صورت تداوم بی‌تعهدی طرف‌های توافق

نماینده مردم قم در مجلس یازدهم، یادآور شد: طرف‌های مقابل ایران همچنین باید تضمین دهند که عهدشکنی‌شان تکرار نخواهد شد. جمهوری اسلامی مطلقا تا زمانی که برجام بخواهد در جهت اجرایی شدن کامل زنده شود، زیر برجام نخواهد زد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: دلیلی برای زیر پا گذاشتن برجام یا بازگشت یکجانبه به برجام نداریم اگر قرار باشد که آنها به تعهداتشان عمل نکنند، ما بدون نگاه به برجام کار خودمان انجام می‌دهیم و همانطور که برجام تا امروز برای آنها چند کاغذ بوده و نه تعهد، ما هم به همین شکل به برجام نگاه می‌کنیم.