همه کشورهای منطقه خواهان روابط خوب با ایران هستند

 «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن تأکید کرد که همه کشورهای عربی در منطقه خواهان برقراری روابط خوب با ایران هستند.

الصفدی پس از شرکت در کنفرانس پاریس درباره لیبی، در مصاحبه با بخش عربی شبکه فرانس ۲۴ درباره ایران گفت:« اردن با نمایندگان هیچ طرفی صحبت نمی‌کند؛ ما مستقیما با دولت ایران صحبت کردیم و وزیر خارجه ایران با من تلفنی گفت‌وگو کرد».

وی افزود:«موضع ما روشن است و ما خواهان روابط منطقه‌ای مبتنی بر حسن همجواری و عدم دخالت در امور داخلی هستیم و بسیاری از مسائل بایستی در این خصوص مورد بررسی قرار گیرد».

بنابر گزارش وبگاه اردنی «عمون»، الصفدی تأکید کرد که «همه کشورهای عربی در منطقه خواهان روابط خوب با ایران هستند اما تحقق این امر مستلزم وجود روابط شفاف و مبتنی بر اصل احترام به همسایگان و عدم دخالت در امور داخلی است».  

وزیر خارجه اردن درباره سوریه نیز گفت که اردن برای حل بحران سوریه که باعث ایجاد فجایعی برای ملت این کشور و کل منطقه شده است، تلاش می‌کند.

همه کشورهای منطقه خواهان روابط خوب با ایران هستند

وی افزود که اردن خواهان راه‌حل سیاسی برای پایان دادن به درد و رنج ملت سوریه، حفظ وحدت و انسجام این کشور و احیای امنیت و ثبات آن است.

الصفدی درباره لیبی نیز تأکید کرد که قانون بین‌المللی را محترم می‌شمارد و به تحریم تسلیحاتی پایبند است و در امور داخلی لیبی دخالت نمی‌کند.