هدف مجلس نمایندگان آمریکا از طرح بازگرداندن تحریم تسلیحاتی، اعمال فشار بر ایران است

شهریار حیدری در خصوص اهداف پشت پرده طرح مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مبادلات تسلیحاتی با ایران، گفت: ایالات متحده هیچگاه تابع قوانین بین المللی نبوده و به طور یکجانبه درصدد اعمال فشار و تهدید علیه کشورهای آزادی خواه است.

 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب، گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: برخورداری از تسلیحات نظامی متعارف برای دفاع از سرزمین هر کشوری، حقی مسلم است لذا آمریکایی ها نمی توانند این حق را از کشورمان بگیرند.

وی ادامه داد: رفع تحریم های تسلیحاتی ایران یکی از موضوعاتی بود که ذیل مفاد برجام مورد توافق قرار گرفت و پس از طی شدن زمان‌بندی لازم، این محدودیت برداشته شد و اکنون کشورمان می تواند به صادرات و واردات در این حوزه بپردازد.

شهریار حیدری

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: این مهم در حالیست که آمریکایی ها با خروج یکجانبه از توافقنامه برجام، علاوه بر عدم پایبندی به مفاد این توافق به شدت تلاش کردند تحریم های بیشتری را علیه کشورمان وضع کنند و اکنون به سراغ عرصه تسلیحات نظامی رفته اند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در واقع آنها می خواهند با این طرح، مانع از فعالیت اشخاص و نهادهای مرتبط در انتقال سلاح‌های متعارف به کشورمان و بالعکس باشند.