تحریم ها علیه ایران مغایر با قوانین حقوق بشر است

  محمد سرگزی  اظهار داشت: ادعا های حقوق بشر ی ای در این سالها همواره دست مایه فشار به جمهوری اسلامی بوده که بیشتر خلاف واقع بوده است و صحت نداشته اما نکته ای که وجود دارد اگر در موارد حقوق بشری ای که منتقدین ما مطرح می کنند متوجه می شویم این موضوعات بیشتر جنبه سیاسی دارد.

وی افزود:یکی از اقداماتی که ما باید در مقابل این تبلیغات انجام دهیم این است که دیپلماسی فعالی در زمینه حقوق بشری داشته باشیم تا افکار عمومی دنیا ببینند آنچه که این کشورها مطرح می کنند صحیح نیست لذا می طلبد نظام و دولت در تببین موضوعات حقوق بشری با یک برنامه مشخص و دقیق ورود کند و آنچه که در کشور ما وجود دارد در فضاهای عمومی دنیا تبیین شود.

وی تصریح کرد:در پاره ای از موارد یک اشتباه توسط یک نفر بهانه ای می شود برای کسانی که دشمنی عمیقی دارند با جمهوری اسلامی ایران در حالی که اگر موضوعات حقوق بشری را در سایر کشور ها بررسی کنیم جنایاتی رخ می دهد که به هیچ وجه با اصول بین الملل انطباق ندارد.

تحریم ها علیه ایران مغایر با قوانین حقوق بشر است

نماینده زابل زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ما باید هم در حوزه بین الملل دیپلماسی فعالی داشته باشیم هم در داخل حساسیت ها را بالا بریم تا اتفاقاتی رخ دهد که موجب سوء استفاده دشمنان خارجی نشود.

وی بااشاره به وضع تحریم های خلاف حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی و مواجهه منفعلانه با آن ها در مجامع حقوق بشری گفت:ما معمولاً در مقام دفاع از خود در مقابل تحریم ها برآمدیم و کمتر شده در مجامع بین المللی حقوقی علیه کسانی که کشورمان را تحریم کرده و در موضوع واردات دارو و اقلام واساسی مارا با مشکل مواجه کردند طرح دعوا کنیم لذا باید در این زمینه تجدید نظر جدی شود.

سرگزی تاکید کرد:برخی تحریم ها جنبه قانونی ندارد و جا دارد ما از بعد حقوق بشری علیه همه کشورهایی که مارا تحریم کردند اقامه دعوا کنیم و در دنیا با تبلیغات و پیشبرد دیپلماسی در جهت لغو یا بی اثر کردن آنها حرکت کنیم.