ایران دخالت‌های آمریکا در امور کوبا را محکوم کرد

 «سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (سه‌شنبه) شکست برنامه ریزی آمریکا در راه‌اندازی اغتشاشات سراسری در جمهوری کوبا را به واسطه همدلی بین ملت و دولت کوبا خواند و این انسجام را ارزشمند توصیف کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه دخالت‌های آشکار ایالات متحده آمریکا در امور داخلی کشورهای مستقل و آزادیخواه از جمله کوبا را محکوم کرد و خواستار پایان فوری تحریم‌های اقتصادی- مالی و یکجانبه آمریکا علیه کوبا شد.

خطیب‌زاده تصریح کرد: این تحریم‌ها با هدف ایجاد نارضایتی در مردم تحمیل شده و ایالات متحده در حالی که عامل اصلی معضلات و مشکلات معیشتی مردم کوبا است، در قامت حامی اغتشاشات در این کشور ظاهر شده و با نقض آشکار قوانین مصرح بین‌المللی، درصدد دخالت آشکار در امور داخلی جمهوری کوبا برآمده است. 

ایران دخالت‌های آمریکا در امور کوبا را محکوم کرد

* اگر آمریکا در ادعای خود مبنی بر حمایت از مردم کوبا صادق است، به تحریم‌های نامشروع اقتصادی - مالی خود پایان دهد 

سخنگوی وزارت امور خارجه خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب مواضع اصولی خود ضمن اعلام  همبستگی با کوبا، مجددا تحریم‌های غیرقانونی آمریکا که عامل اصلی و مهم تنگناهای معیشتی و اقتصادی فعلی این کشور است را غیرقانونی می‌داند و اعلام می‌دارد چنانچه ایالات متحده آمریکا در ادعای خود مبنی بر حمایت از مردم کوبا صادق است، به تحریم‌های نامشروع اقتصادی - مالی خود علیه کوبا که بیش از شش دهه ادامه داشته، پایان دهد. 

سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پایان تأکید کرد: همچنان‌که اقدامات بی ثبات کننده آمریکا در روزهای اخیر  با شکست مواجه شد، دولت و ملت جمهوری کوبا با مدیریت و تعامل با یکدیگر بر مشکلات پیش روی فائق آمده و خیال باطل مداخله کنندگان در امور داخلی کوبا برای نیل به مقصود خود از طریق بی ثبات سازی این کشور را ناکام خواهند گذاشت.

 سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ۲۲ تیر ماه در اظهاراتی ضمن محکوم کردن دخالت‌های آمریکا و غرب در قبال اعتراضات اخیر کوبا، خواستار پایان فوری تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه این کشور شد.