نمره دولت یازدهم و دوازدهم در شاخصه‌‎های اقتصادی زیر ۱۰ است

 حجت الاسلام و المسلمین سید محمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی درباره گزارش کمیسیون اقتصادی در خصوص عملکرد دولت یازدهم و دوازدهم درباره وضعیت اقتصادی اظهار کرد: کارنامه دولت‌های یازدهم و دوازدم در شاخص‌های مختلف اقتصادی به زبان آمار در گزارش کمیسیون اقتصادی به خوبی بیان شده است و اگر بخواهیم به این کارنامه نمره بدهیم، نمره دولت یازدهم و دوازدهم در شاخص‌های اقتصادی زیر ۱۰ است.  

وی در ادامه بیان کرد: این اقدامات در مقایسه با اهداف برنامه ششم توسعه عملکردی زیر صفر داشته است. درآمد سرانه در برنامه ششم توسعه باید ۴.۷ دهم رشد می‌رسید که باز هم صفر بود. ضریب جینی هم افزایش ۱۰ واحد درصدی داشته که این دو آمار بیانگر این است که خط فقر چقدر بیشتر شده است.  

نمره دولت یازدهم و دوازدهم در شاخصه‌‎های اقتصادی زیر ۱۰ است

این نماینده مجلس یازدهم خاطر نشان کرد: بر اساس این آمار دهک‌های میانی جامعه به زیر خط فقر رفته اند و ضریب جینی از ۳۶ به ۴۰ درصد رسیده است که بیانگر بدتر شدن شرایط اقتصادی برای جامعه است. وضعیت اقتصادی برای دهک‌های پایین بسیار ناگوار است و حجم نقدینگی، ۳۰ درصد از اهداف برنامه ششم توسعه انحراف داشته است.  

میرتاج الدینی خاطر نشان کرد: میزان رشد نقدینگی در دولت‌های یازدهم و دوازدهم ۳ هزار ۴۷۶ هزار میلیاردبوده است.