دستور ویژه معاون اول رئیسی برای حل مشکل آبریز زاینده‌رود

محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور امروز جمعه به وزیران نیرو و جهادکشاورزی دستور ویژه داد در اسرع وقت برای حل مشکل آبریز زاینده‌رود در هر سه استان چهارمحال و بختیاری، اصفهان و یزد اقدام کنند.

گفتنی است تعداد بسیاری از کشاورزان و مردم اصفهان، روز جمعه در جوار پل خواجو تخصیص آب برای کشت پاییزه را از مسوولان مطالبه کردند.

اجرای عدالت در توزیع حقابه و اجرای طرح‌های احیای زاینده‌رود از طریق مجاری قانونی از دیگر مطالبات کشاورزان است.

همچنین محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در گفت‌وگوی تلویزیونی با اشاره به تجمع کشاورزان اصفهانی در بستر خشک زاینده رود گفت: دولت با جدیت در پی حل مشکلات تأمین آب زاینده رود است تا دوره سخت خشکسالی پشت سر گذاشته شود. وزیران طرح‌های مختلفی را بررسی کرده‌اند و پیشنهاد‌هایی را هم دارند در مورد آن‌ها اقدام خواهیم کرد.

دستور ویژه معاون اول رئیسی برای حل مشکل آبریز زاینده‌رود

مخبر معضل خشکسالی را عامل رو‌به‌رو شدن بیشتر استان‌های کشور با مشکلات دانست و گفت: رئیس جمهور در یک ماه گذشته دو بار شورای عالی آب را برگزار کرده است و مشکل کمبود آب زاینده رود را دنبال می‌کند. واقعاً به دنبال حل مشکل هستیم و پیشتر با حضور میان مردم شرق اصفهان، از نزدیک وضعیت سختشان را دیده‌ام.  

 معاون اول رئیس جمهور یادآور شد: با هر شکلی ممکن باشد، برای حل مشکل ۴ استان گرفتار مشکل ناشی از کم آبی زاینده رود اقدام می‌کنیم و در جلساتی که فردا برگزار می‌شود، نتیجه بررسی مسائل را به اطلاع مردم خواهیم رساند.