فشار آمریکا بر ایران و ونزوئلا برای کاهش نفوذ منطقه‌ای

 عباس مقتدایی نماینده اصفهان، علی حدادی نماینده طالقان و قاسم ساعدی نماینده دشت آزادگان که در قالب هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران بنا به دعوت پارلمان ونزوئلا جهت نظارت بر انتخابات منطقه ای و شهرداری‌های این کشور به کاراکاس سفر کرده‌اند، در جلسه‌ای با الکسیس کورودور پرز رئیس کمیسیون شورای ملی انتخابات جمهوری بولیواری ونزوئلا دیدار و گفتگو کردند.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در این دیدار با اشاره به اهمیت برگزاری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا، روند اجرای این انتخابات را مثبت ارزیابی کردند و تاثیر آن بر ثبات و امنیت منطقه‌ای را حائز اهمیت بر شمردند.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران همچنین در این دیدار با اشاره به سطح همکاری‌های فیمابین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های موجود به منظور ارتقا و گسترش همکاری‌های دو جانبه تاکید کردند.

فشار آمریکا بر ایران و ونزوئلا برای کاهش نفوذ منطقه‌ای

این هیات نقش جمهوری اسلامی ایران و ونزوئلا در حفظ و ارتقای ثبات مناطق خود را اثر گذار دانستند و فشارهای سیاسی از سوی کشورهای غربی از جمله آمریکا بر دو کشور را در راستای کم رنگ کردن این اثربخشی ارزیابی کردند.

هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران در ادامه بر لزوم تقویت همکاری‌های پارلمانی دوجانبه و استفاده از ظرفیت‌های این بخش به منظور تقویت مناسبات بین دو کشور تاکید کردند .

الکسیس کورودور پرز رییس کمیسیون شورای ملی انتخابات جمهوری بولیواری ونزوئلا نیز در این دیدار توضیحات کاملی از روند برگزاری انتخابات منطقه‌ای و شهرداری‌های ونزوئلا ارائه کرد.