معادله غلط وزارت صمت برای مدیریت قیمت خودرو

سیدمحسن دهنوی درباره نابسامانی بازار خودرو ، گفت: التهاب موجود در بازار خودرو ناشی از بی ثباتی در سیاست های اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت است؛ در ابتدا اعلام کردند که شورای رقابت نقشی در قیمت گذاری خودرو نخواهد داشت و خودروسازان بهای خودرو را تعیین می کند سپس این نهاد تغییر کرده و مطرح کردند که ستاد تنظیم بازار مسئول قیمت گذاری خودرو خواهد بود.

نماینده مردم تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: در شرایطی که بازار هر روزه اخبار متناقضی از نحوه قیمت گذاری می شنود، تلاطم و بی ثباتی امری طبیعی است که در اثر این امر بخش زیادی از مردم طی هفته گذشته متضرر شدند.

وی اضافه کرد: وزارت صنعت، معدن و تجارت متاسفانه استراتژی و راهبرد درستی ندارد و از سوی دیگر مدیریت درستی نیز اعمال نکرده است این وضعیت موجب افزایش بی رویه قیمت پرایدی شده  که از نظر بدیهی ترین و اولیه ترین کیفیت ها و استانداردها  نیز رضایت مردم را تامین نمی کند که این ظلم به مصرف کنده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه ریشه التهاب بازار را باید در خودروسازی ها و وزارت صمت جستجو کرد، ادامه داد: لابی های خودروسازان در این وضعیت موثر است.

معادله غلط وزارت صمت برای مدیریت قیمت خودرو

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه متضرر اصلی نوسانات بازار خودرو، مردم هستند، تصریح کرد: بهره وری پایین خودروسازان را که موجب زیان انباشته آن ها شده، نباید با پولی که از جیب مردم برداشته می شود، جبران کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با تصریح بر اینکه مصرف کننده نباید خسارتی که مقصر اصلی آن بهره وری پایین خودروسازان با وجود بازار انحصاری است را پرداخت کند، افزود: اگر وزارت صمت به دنبال ساماندهی بازار است باید بهره وری خودرسازان را افزایش دهد نه اینکه خودروسازان زیان انباشته تولید کنند و برای جبران این زیان  قیمت خودرو افزایش یابد، این روش معادله غلطی است؛  باعث و بانی التهاب بازار اخبار متفاوت و عدم مدیریت صحیح وزارت صمت است.