ایرانیان خارج از کشور با آرامش و بدون نگرانی به ایران سفر کنند و بازگردند

امیرعبداللهیان با بیان اینکه ایرانیان دوتابعیتی موضوعی است که یکبار برای همیشه باید حل و‌ روند قانونی آن در مجلس طی شود، در اینستاگرام نوشت: ایرانیان خارج از کشور می توانند با آرامش و بدون نگرانی به کشور سفر کنند و بازگردند.

 

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با اشاره به نشست روز گذشته روسای کارگروه های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور که به ریاست وی در وزارت امور خارجه برگزار شد، در اینستاگرام نوشت: در نشست روسای کارگروه های شورای عالی ایرانیان خارج از کشور، تاکید کردم که بحث ایرانیان دوتابعیتی موضوعی است که یکبار برای همیشه باید حل و‌ روند قانونی آن در مجلس طی شود.

وزیر خارجه خاطرنشان کرد: بنده از همه روسای کارگروه های شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور خواسته‌‌‌ام که در تک‌تک کارگروه‌ها بر موضوع ضرورت تدوین قانون جامع ایرانیان تمرکز کنند.

وی افزود: رسانه های معاند در ایران هراسی بر روی جامعه ایرانیان و انتشار اخبار جعلی تمرکز کرده اند. ایرانیان خارج از کشور می توانند با آرامش و بدون نگرانی به کشور سفر کنند و بازگردند.

ایرانیان خارج از کشور با آرامش و بدون نگرانی به ایران سفر کنند و بازگردند

رئیس دستگاه دیپلماسی یادآور شد: ممکن است این نگرانی در بین برخی از ایرانیان در خارج از کشور وجود داشته باشد که به هنگام ورود به کشور در فرودگاهها دچار مشکل شوند، در این چارچوب، سامانه ای در سایت وزارت خارجه در حال بارگذاری است که به این افراد در این زمینه راهنمایی و مشخص می‌کند که شما هیچ مشکلی برای ورود و برگشت ندارید و اگر مشکلی پیش آمد وزارت خارجه مسئول است و ما این مسئله را تضمین می‌کنیم.

در پی تعیین حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به عنوان جانشین رئیس شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور از سوی رئیس جمهور، اولین نشست هماهنگی دبیران کارگروه‌های تخصصی با حضور معاونان ذیربط وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، علوم، تحقیقات و فناوری، امور اقتصادی و دارایی، دادگستری، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مدیریت حوزه‌های علمیه دیروز (یکشنبه) ۳۰ آبان به ریاست حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه تشکیل شد.

وزیر امور خارجه بر ضرورت تدوین قانون جامع حمایت از ایرانیان خارج از کشور و حل مشکل دوتابعیتی‌ها تأکید کرد.