یاوه‌گویی‌های «بنی گانتس» و طبل توخالی رژیم صهیونیستی

«دانا چو طبل عطار است؛ خاموش و هنرنمای؛ نادان چو طبل غازی، بلندآواز و میان‌تهی». « بنی گانتس » وزیر جنگ رژیم صهیونیستی طی ماه‌های گذشته یاوه‌گویی‌های زیادی علیه ایران و متحدان ایران در منطقه مانند حزب‌الله و حماس داشته است. گانتس در اظهاراتی در مرداد گذشته تاکید کرد زمان اقدام نظامی علیه ایران فرارسیده است. وی با تاکید بر آمادگی نظامی رژیم صهیونیستی افزود: حرف زدن کافیست و باید کاری کرد. بنی گانتس شهریورماه نیز با اشاره به خطرات برنامه هسته‌ای ایران، از لزوم اقدام نظامی علیه کشورمان سخن گفت و به طرح C این رژیم برای حمله به ایران در صورت عدم همراهی آمریکا اشاره کرد! وی در جایی دیگر با تمجید از قدرت نظامی و اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با رجزخوانی علیه گروه‌های مقاومت گفته بود: ارتش اسرائیل برای رفع تهدیدها به کار خود ادامه خواهد داد و به هر گونه نقض حاکمیت- چه در نوار غزه یا شمال و چه توسط نیروهای ایرانی یا فلسطینی- با قدرت پاسخ خواهد داد. 

در اوج تهدیدات مقامات رژیم صهیونیستی علیه ایران و گزافه‌گویی درباره قدرت نظامی رژیم صهیونیستی، حزب‌الله لبنان مردادماه، چندین راکت و موشک به اراضی اشغالی شلیک کرد و شوک سختی به صهیونیست‌ها وارد کرد. شلیک این راکت‌ها علیه هدف خاصی نبود و بسیاری از تحلیلگران آن را اقدام نمادین ایران و مقاومت برای اثبات ناتوانی اسرائیل در حمله نظامی به ایران خواندند. 

پایگاه تحلیلی «فارن پالیسی» درباره ناتوانی اسرائیل در حمله نظامی به ایران نوشت: شاید از نظر سخت‌افزار نظامی ارتش اسرائیل پیشرفته‌تر از نیروهای مسلح ایران باشد اما این برتری در صورت وقوع جنگی همه‌جانبه که نیروی زمینی ارتش اسرائیل را به میدان جنگ بکشاند بسیار کم‌اهمیت خواهد بود چرا که از زمان شکست مفتضحانه ارتش اسرائیل در جنگ سال ۲۰۰۶ با حزب‌الله، نیروهای مسلح اسرائیل آگاه شده‌اند نیروی زمینی این رژیم حتی برای یک جنگ تمام‌عیار با یک نیروی رزمی غیردولتی نیز آمادگی کافی ندارد. 

یاوه‌گویی‌های «بنی گانتس» و طبل توخالی رژیم صهیونیستی

در جبهه سایبری و اطلاعاتی که صهیونیست‌ها دچار خودبرترپنداری زیادی هستند نیز طی ماه‌های گذشته ضربات غافلگیرکننده‌ای را تجربه کرده‌اند. چندی پیش گروه هکری «عصای موسی» با هک کردن سیستم‌های فوق‌امنیتی وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، ضمن انتشار عکسی از بنی گانتس، اعلام کرد به اطلاعات محرمانه و گسترده‌ای از جمله اخبار، نقشه‌های عملیاتی، اطلاعات مربوط به توان نیروها و واحدها، نامه‌ها و مکاتبات نظامی ارتش رژیم مجعول صهیونیستی دست پیدا کرده است. 

این گروه هکری همچنین اعلام کرد به «اطلاعات دولتی» شامل تصاویر ۳ بعدی از فلسطین اشغالی دست یافته است. این اقدام، دور زدن ممنوعیت بین‌المللی است که از دسترسی به تصاویر دقیق هوایی از مناطق فلسطین اشغالی جلوگیری می‌کند. در فیلمی که گروه سایبری «عصای موسی» منتشر کرد، تصاویر و نقشه‌های تأسیسات حیاتی نشان داده شده و اعلام شد اینها نمونه‌ای از تصاویر دقیقی است که اخیرا پس از هک زیرساخت‌های سایبری رژیم صهیونیستی به دست آمده است که یک شکست فاحش برای امنیت سایبری تل‌آویو محسوب می‌شود. 

 پیش از این نیز گروه هکری موسوم به سایه سیاه، سرورهای شرکت اینترنتی رژیم صهیونیستی «سایبر سرو»(Cyber serve) را مورد حمله هکری قرار داده و آن را از دسترس خارج کرده و تهدید به افشای اطلاعات آن کرده بود. این هکرها مشخصا بنی گانتس- که طی ماه‌های گذشته یاوه‌گویی‌های زیادی بر زبان رانده بود- را هدف خود قرار داده و با انتشار تصاویر خصوصی از وی، به او هشدار دادند هر لحظه و هر قدم «زیر رصد» آنها قرار دارد. 

در کنار ضربه‌های نظامی و سایبری که رژیم صهیونیستی متحمل شده، هفته گذشته انتشار اخباری درباره جاسوسی خدمتکار منزل بنی گانتس، سازمان‌های امنیتی و اطلاعاتی این رژیم را دوباره شوکه کرد. وزارت دادگستری رژیم صهیونیستی در این باره گفت: یک نظافتچی در خانه گانتس به جاسوسی برای یک گروه هکری که گفته شده مرتبط با ایران است، متهم و بازداشت شده است. حالا مشخص شده است ارتباط خدمتکار خانه بنی گانتس با گروه هکری سایه سیاه بوده است و پیام‌ها و تهدیدات این گروه‌ هکری که خطاب به مقامات صهیونیست گفته شده بود نه‌تنها بلوف و توخالی نبوده بلکه به نظر می‌رسد این تازه شروع ماجراست و در آینده نزدیک باید منتظر آشکار شدن ابعاد جدیدی از اقدامات امنیتی علیه رژیم صهیونیستی باشیم. 

واحد تحقیقات جرائم بین‌المللی «شین‌بت» که از «اورن گورن» - متهم مذکور- بازجویی کرده مدعی است به دلیل رعایت پروتکل‌های امنیتی در خانه گانتس، وی موفق به ارسال اطلاعات حساس امنیتی و طبقه‌بندی‌شده نشده است. این در حالی است که گورن از سال 2015 در خانه گانتس مشغول کار بوده است و طبق گزارش رسانه‌های صهیونیستی، دارای سابقه کیفری شامل ۱۴ دستگیری، ۵ محکومیت و ۴ دوره مجزا در زندان است. مساله مهم این است که گورن حتی در دوره نخست‌وزیری چرخشی گانتس- نتانیاهو که تمام پروتکل‌های فوق‌امنیتی نخست‌وزیری برای هر ۲ اعمال می‌شده است، بیخ گوش او مشغول کار بوده است. معلوم نیست فردی که چنین سوابق متعدد بزهکاری دارد چگونه اطمینان نهادهای امنیتی اسرائیل را به دست آورده است. اینکه چنین فردی چگونه موفق شده پروتکل‌های امنیتی نخست‌وزیری را دور بزند نشان می‌دهد سازمان‌های اطلاعاتی اسرائیل درباره وسعت جاسوسی وی در حال فرافکنی، دروغگویی و ارائه اطلاعات غلط هستند. این در واقع شگرد سازمان‌های امنیتی رژیم صهیونیستی است که برای جلوگیری از فروپاشی هیمنه پوشالی خود در چنین مواقعی از ارائه اطلاعات رسانه‌ای و جزئیات شکست خودداری و تلاش می‌کنند ارزش آن را پایین بیاورند. 

با این وجود، پایگاه خبری «کان‌نیوز» به نقل از یک مقام ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت: در ماجرای گورن، بررسی امنیتی درباره او یک «شکست فاحش» بوده است. کان‌نیوز با اشاره به خوش‌خیالی و شادی مقامات صهیونیست از نفوذ امنیتی به ایران بویژه بعد از سرقت اسناد هسته‌ای افزود: بازداشت و متهم شدن فرد امین خانه بنی گانتس به جاسوسی برای ایران، می‌تواند تازه‌ترین نشانه‌ از این باشد ‌که نهادهای امنیتی اسرائیل با وجود تصورات دیرینه درباره دقت آنها، پر از ایراد و اشکال هستند. 

 حمله سایبری به وزارتخانه تحت مدیریت گانتس، نفوذ و دسترسی به تودرتوی خانه، تلفن همراهش، رایانه شخصی‌ و حتی کلید خانه‌اش حامل این پیام مهم است که «درست از جایی که فکر نمی‌کنید ضربه خواهید خورد». گانتس بهتر است به جای تهدید توخالی حمله به ایران، به فکر بستن حفره‌های اطلاعاتی این رژیم و تقویت امنیت سایبری خانه خود باشد(!) 

مهدی گرگانی