برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است

 حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان، در موافقت با یوسف نوری وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ، اظهار داشت: برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است.

وی افزود: وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش فردی با سابقه ۵۵ ماه حضور در جبهه و دارای جانبازی است؛ در هر صورت با این وضعیت، مطالبات گوناگونی هم هست که باید محقق شود.

نوروزی در همین راستا موضوع طبقه بندی نظام معلمان و همچنین احترام بخشی به وضعیت معلم و دانش آموز و اولیا را از جمله وظایفی خواند که وزیر آموزش و پرورش باید مدنظر قرار دهد.

این نماینده مجلس یازدهم در ادامه بیان کرد: در قبال وظایف ذکر شده، ما هم یک وظیفه داریم و آن وضع قوانین مربوطه است.

برنامه‌های نوری مطابق با اسناد بالادستی نظام است

وی همچنین تصریح کرد: آقای نوری باید فعالیت‌های آموزش و پرورش را ارتقا دهد و در ساختار دانشگاه فرهنگیان باز نگاه بازنگری کند همچنین معیشت و شان معلمان را بالا ببرد.

نوروزی اجرای دقیق قانون رتبه بندی معلمان را از جمله وظایف مهم وزیر آموزش و پرورش خواند و عنوان کرد: آقای نوری می‌تواند نظام مدرسه محوری ایجاد کند و لازمه آن تعامل سازنده با مجلس است.

نماینده مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش تصریح کرد: مجلسی که رهبری فرمودند یکی از قوی ترین مجالس دوران انقلاب است،‌نیز وظیفه دارد که در تدوین قوانین مورد نیاز برای تحقق اهداف آموزش و پرورش دقت کند.

وی در خاتمه خطاب به وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش، خاطرنشان کرد: فراکسیون شاهد و ایثارگران مجلس و همه نمایندگان مجلس امروز به وزیر پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش رای می‌دهند اما انتظار ما این است که این وزارتخانه را سامان بخشید.