همه لاف های رژیم صهیونیستی از لفاظی تا تهدید نظامی

روزنامه انگلیسی زبان «تهران تایمز» در آستانه ازسرگیری مذاکرات وین ، به تحلیل رویکرد رژیم صهیونیستی در افزایش لفاظی های جنگ طلبانه علیه ایران پرداخت و اینگونه استدلال کرد که این گزافه گویی ها تا واقعیت فاصله زیادی دارد.

تهران تایمز در این باره نوشت: روز گذشته، بلافاصله بعد از اتمام تور منطقه ای، «علی باقری» معاون سیاسی وزارت خارجه ایران که سرپرستی تیم مذاکره کننده این کشور در وین را به عهده دارد؛ وارد پایتخت اتریش شد.

این در حالی است که همزمان با آغاز دور هفتم گفتگوها میان ایران و ۱+۴، فضا لبریز از لفاظی ها و تهدیدهای نظامی رژیم صهیونیستی علیه ایران است.

این دور از گفتگوها روی رفع تحریم های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران متمرکز است و طرفین مذاکره با دیدگاه های واقع بینانه در راستای حصول توافق گرد هم می آیند حال آنکه رژیم صهیونیستی به آمریکا درباره بازگشت به توافق اولیه برجام هشدار داده و ایران را هم با حملات ویرانگر تهدید می کند.

همه لاف های اسرائیل از لفاظی تا تهدید نظامی

تهران تایمز می نویسد: به نظر می رسد که مقامات سابق و فعلی اسرائیل برای ایجاد نوعی نابسامانی در راستای تحت الشعاع قرار دادن مذاکرات وین با یکدیگر متحد شده اند. برای رسیدن به این مقصود، آنها به اتهام زنی های بی اساس خود مبنی بر اینکه ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته ای در بازه زمانی مشخصی است؛ ادامه می دهند و این کشور را با حمله نظامی تهدید می کنند.

برای مثال، «یوسی کوهن» رئیس سابق موساد از تل آویو خواسته تا گزینه حمله نظامی به تأسیسات هسته ای ایران را با جدیت پیگیری کند.

«رام بن باراک» رئیس کمیته نظامی و سیاست خارجی کنیست هم مدعی است گزینه حمله نظامی باید روی میز باشد اما توسل به آن به زمانی موکول شود که هیچ انتخاب دیگری باقی نمانده است.

تهران تایمز ادامه می دهد: بسیاری بر این باورند که تهدیدهای رژیم صهیونیستی تو خالی است و با این هدف انجام می شود که ایران را وادار به مصالحه بیشتر پای میز مذاکره کند حال آنکه آمریکا هم از اقدامات تل آویو ناراضی است.

البته، برخی از صهیونیست ها هم باور ندارند که میان واشنگتن و تل آویو اختلافی (درباره ایران و موضوع برجام) وجود دارد و اگر هم وجود داشته باشد؛ آن را سطحی تلقی می کنند و اینکه در نهایت آنها با یکدیگر همپوشانی دارند.

اما این روزنامه یادآوری می کند: صرف نظر از این موضوع، توانمندی های نظامی رژیم صهیونیستی کاستی های زیادی دارد که گزینه های پیش روی آنها را برای تدارک حمله به ایران محدود می کند و حتی تندروترین کارشناسان اسرائیلی هم به دیده تردید به این مسئله نگاه می کنند.

به اذعان یکی از کارشناسان مطالعات خاورمیانه دراندیشکده شورای روابط خارجی، اگرچه نخست وزیران رژیم صهیونیستی زبان تیزی (در لفاظی علیه ایران) دارند اما تاکنون از خرابکاری و ترورهای هدفمند فراتر نرفته اند.

از طرفی این گمانه زنی وجود دارد که رژیم صهیونیستی روی کشورهای عربی که اخیراً به عادی سازی روابط روی آورده اند؛ حساب باز کرده حال آنکه هیچ کس در سطح منطقه حاضر نیست صدمات ناشی از ماجراجویی های اسرائیل را به جان بخرد.

تهران تایمز در نهایت می نویسد: به نظر می آید که رژیم صهیونیستی هم می داند در موضوع ایران منزوی است و احتمالاً به همین دلیل هم هست که بی وقفه رسانه های جهان را با بیانیه های تحریک آمیز علیه ایران تغذیه می کند. اما در انتهای کار، نتیجه این اظهارات آتشین بسیار کم رونق تر از آن جنگ ویرانگری است که درباره آن لاف می زنند.