دفاع شهید سلیمانی، مقدس و جهانی بود

سردار غلامرضا سلیمانی شامگاه امروز در رزمایش اقتدار و خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی در گلزار شهدای کرمان اظهار داشت: سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی همانطوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند، افتخار ملت و جهان اسلام محسوب می‌شود، او کسی بود که در دوران رژیم ستمشاهی نقش‌آفرین بود در میدان نبرد دوران دفاع مقدس جزو آفرینندگان اصلی پیروزی بزرگ و حماسه بی‌امان و در امنیت جنوب شرق الگوی برجسته اقتدار برای مردم بود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین عنوان کرد: شهید سلیمانی آنگاه که ایران در ساحل امن و آرامش پهلو گرفت نقش‌آفرین در جبهه‌های مقاومت برای نجات مسلمانان از جنایات رژیم صهیونیستی در همراهی با مردم فلسطین و لبنان بود و در تشکیل جبهه مقاومت ‌و مبارزه با لشکر سیاه و تاریک داعش نیز یک مصلح بزرگ جهانی بود که با هدایت رزمندگان جهان اسلام برای به‌دست آوردن عدالت و پیشرفت و صلح برای جهان اسلام مبارزه کرد.

دفاع شهید سلیمانی، مقدس و جهانی بود

وی گفت: دفاع شهید سلیمانی، مقدس و جهانی بود، نه‌تنها دستاوردهایی برای جهان اسلام به دنبال داشت که قرن‌های متمادی اثرات آن باقی و پایدار خواهد بود بلکه برای بشریت هم ماندگار شد چراکه اگر لشکر سیاهی داعش ادامه پیدا می‌کرد، این راه معلوم نبود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: حاج‌قاسم تنها فاتح این نبردهای بزرگ و تسهیل کننده صلح و آرامش برای مسلمانان و بشریت بود ونه‌تنها یک انسان فداکار جهانی بلکه فاتحه‌الکتاب گام دوم انقلاب اسلامی شناخته می‌شود.

سردار سلیمانی اظهار کرد:گام دوم انقلاب آغاز شده با تکیه بر ظرفیت‌های کم‌نظیر ملت ایران با محوریت جوانان و نوجوانان و امید به پیروزی و موفقیت با تمسک در جهش پیشرفت و تعیین کننده آن برای تحقق دولت و مردم‌سالاری اسلامی و جامعه مهدوی و تمدن نوین اسلامی پیمودن راهی در سایه‌سار مکتب حاج‌قاسم است

وی گفت: جهادگران امروز به تاسی از جهادگران دیروز و حاج‌قاسم سلیمانی در پیمودن مسیرش وارد دوره جدیدی در گام دوم انقلاب شده‌اند و شهادت حاج‌قاسم یک آغاز مبارکی بود برای ملت ایران که به برکت خون شهید و عَلَمی که بعد از شهادتش برافراشت که در تمام دنیا مشاهده و شناخته می‌شود معرفی مردم انقلابی و ‌ولایتی از ایران است.

سردار سلیمانی گفت: سایه تهدید‌های نظامی به برکت فداکاری حاج‌قاسم در جبهه‌های مقاومت از سر ملت ایران برداشته شد و امروز دیگر دشمنان صحبت از تهدید نظامی ندارند و در حال فرار از کشورهای جهان اسلام هستند این بخشی از دستاوردهای آن فداکاری بزرگ و شهادت آن مرد شجاع است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه پیروزی‌های بزرگتری در راه است، گفت: در قرن پانزدهم هجری شمسی شهادت حاج قاسم آغاز پیروزی بزرگ برای اسلام بود و جامعه ما در مسیر مهدوی شدن است و الگوی مقاومت، جهانی شد و دولت اسلامی و تمدن اسلامی و مردم سالاری اسلامی هم تحقق خواهد یافت.

وی تصریح کرد: افتخار ملت ایران است که پیشتاز این حرکت است و افتخار مردم کرمان که افتخار ایران و جهان اسلام از آن این مردم و در میان این مردم است و امروز علم شهادت در این استان می‌درخشد.

سردار سلیمانی بیان کرد: جهادگران بسیجی گام دوم انقلاب را آغاز کردند و در کنار مردم قرار خواهند گرفت و در میدان‌های مختلف نقش آفرین و به حل مشکلات مردم خواهند پرداخت و بدون هیچ مزد و منتی خدمت خواهند کرد.

وی خاطرنشان کرد: تکثیر گروه‌های جهادی و تقویت حرکت‌های جهادی جزو اولویت برنامه‌های بسیج است و برنامه‌های بسیارخوبی پیش‌بینی شده و تفاهم با دولت در راستای حل مشکلات مردم در خصوص آب و مسکن و سایر مسائل عمومی در روستا، مناطق محروم و حاشیه شهرها صورت گرفته است.

2 قرارگاه در حوزه محرومیت‌زدایی در کرمان فعال است

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در رزمایش اقتدار و خدمات‌رسانی گروه‌های جهادی اظهار داشت: در استان کرمان با حرکت‌های بسیجییان جهادگر در سراسر استان امروز منشأ خیر و برکت و امنیت و آرامش هستند و در مرکزیت استان دو قرارگاه در حوزه محرومیت‌زدایی فعال است و همه توانمندی خیران و ائمه جمعه ‌و بسیج پای کار آمده است.

وی افزود: قرارگاه امام حسن و قرارکاه نهضت آبرسانی مرد میدان شهید سلیمانی که امروز گوشه‌ای از آثار قرارگاه شهید سلیمانی با ۶۳ روستا آبرسانی افتتاح شد و دو قرارگاه در هفت شهر جنوبی و در چهار شهر شرقی استان برای ساماندهی حوزه‌های محرومیت‌زدایی طراحی شده است.

معروفی عنوان کرد: در جنوب و شرق استان که به شدت نیازمند رفع مشکلات مردم است نیاز به ساماندهی داشتیم که با اولویت استان پیش برود با رعایت عدالت و خدمت به مردم که ما در استان برای رفع محرومیت ۶ مولفه پیش‌بینی شد.

وی اولویت اول را آب شرب و کشاورزی دانست و گفت: اطلس آب استان را توجیه هستیم، سپاه و آبفا اطلس دقیق را مشخص کردند و بر همین اساس اولویت ما است که بیش از ۴۰۰ روستا را آبرسانی کنیم و اولویت دوم آب کشاورزی است و در دستور کار است.

معروفی ادامه داد: اولویت بعدی قرارگاه بحث بهداشت است که تعمیر و ساخت سرویس بهداشتی و هم خدمات درمانی با طرح سعید رهنمون حرکت‌های خوبی انجام شده و در دستور کار است.

وی اولویت سوم را اشتغال با نگاه اشتغال خرد خانگی دانست و اظهار داشت: اولویت بعدی نیز مسکن است به ویژه مددجویان کمیته امداد و بهزیستی که ۶ هزار و ۲۰۰ مددجو فاقد مسکن در استان هستند و ما در روستاها کار را بر عهده می‌گیریم

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان اولویت بعدی را خدمات اجتماعی در حوزه جهیزیه، کمک‌های مومنانه و آزادی زندانیان غیرعمد دانست و ادامه داد: اولویت بعدی حوزه فرهنگی است که نمی‌توانیم به جهت مشکلات معیشتی حوزه فرهنگی را نادیده بگیریم و با اولویت گفتمان انقلاب برنامه داریم.

معروفی گفت: ۳ هزار و ۲۰۰ گروه جهادی در کرمان ثبت سامانه شدند طی یک سال گذشته یک‌هزار و ۲۰۰ گروه جهادی محله‌محور ساماندهی و مجوز گرفتند و ۲۰۰ گروه مجوزدار در هفته بسیج امسال وارد صحنه خدمت برای مردم شدند.