اموال بلوکه شده تهران آزاد نشود از ابزارهایمان استفاده می‌کنیم

محمود عباس زاده مشکینی در خصوص اهمیت بازپس‌گیری اموال بلوکه شده کشورمان در کره جنوبی ، گفت: اگر سئول اموال و طلب ایران را برنگرداند، از ابزارهایمان استفاده می کنیم.

نماینده مردم مشکین شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه برای گرفتن طلب هایمان از کره جنوبی باید رابطه دیپلماتیک برقرار باشد و به گفتگو بپردازیم، اظهار کرد: در این میان نباید فراموش کرد اقدام کره جنوبی سیاسی بوده و متاثر از مناسبات با ایالات متحده است و به نوعی خوش رقصی برای واشنگتن محسوب می شود.

وی با تاکید بر اینکه استیفای حق ملت ایران مستلزم اقدامات دیپلماتیک است و وزارت امور خارجه کشورمان از هیچ اقدام دریغ نخواهد کرد، ادامه داد: متاسفانه کره‌ای‌ها در راستای اعمال تحریم ها علیه ایران حرکت کرده و هماهنگ با غربی ها هستند اما باید یادآور شد عواملی برای فشار بر کشور کره جنوبی وجود دارد که می توان از آنها استفاده کرد.

اموال بلوکه شده تهران آزاد نشود از ابزارهایمان استفاده می‌کنیم

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به اینکه جلوگیری از حضور کالاهای کره جنوبی در بازار بزرگ 80 میلیونی یکی از موارد مذکور محسوب می شود، افزود: همچنین باید اذعان کرد همه کشورها به همکاری های سیاسی و منطقه ای و به عبارتی آرای همدیگر در مجامع بین المللی نیازمند هستند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در این میان باید یادآور شد طرح شکایت در مجامع حقوقی بین المللی نیز یکی دیگر از گزینه های کشورمان برای احقاق حقوق ملت ایران است تا محاسبات کره جنوبی را تحت تاثیر قرار دهد.