قیمت دلار هر روز بالا می رود و صدای هیچکس درنمی آید

محمدحسن آصفری عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس در جلسه علنی امروز مجلس در مخالفت با طرح یک فوریتی گفت:  ارز امروز با قیمت ۳۰ و ۳۱ هزار تومان در حال بالا رفتن است، ولی صدای هیچکس درنمی آید که چرا باید قیمت ارز اینقدر باشد. بازار ارز و تعطیلی کارخانه‌ها اولویت کشور نیست؟ پروژه‌های عمرانی بیش از ۱۰ هزار مورد هستند که حدود ۱۰ سال است که شروع شده اند، ولی به اتمام نرسیده و تعطیل شده اند.  

عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس معتقد است، دولت باید برنامه‌ای برای این حوزه داشته باشند، موضوعات مختلفی در حوزه گرانی و اقتصاد وجود دارد و صدای همه مردم را درآورده است. مردم شب می‌خوابند صبح که بلند می‌شوند قیمت کالا‌ها چند برابر می‌شود. قیمت اجاره بهای مردم امروز اولویت است. اگر قرار است برنامه‌ای باید باید برای کنترل قیمت ارز، فرار‌های مالیاتی باشد.  

قیمت دلار هر روز بالا می رود و صدای هیچکس درنمی آید

موضوع شرکت‌های خلاق و تجاری سازی موضوعات آن‌ها و فن آوری‌های نرم را و حمایت از آن‌ها مسائل مهمی است که آصفری درباره آن می گوید: ولی اولویت باید به طرح‌های و لوایحی داده شود که مشکلات سفره و معیشت مردم را حل کند. چرا طرح‌های برای سفره مردم داده نمی‌شود؟ چرا طرح‌های که برای کنترل قیمت ارز داده شده در اولویت مجلس قرار نمی‌گیرد.   معافیت‌های مالیاتی باید برای تولید کنندگان گذاشته شود و اجازه ندهیم اولیت‌های که مشکل گشای مردم تیست در دستور کار مجلس قرار نگیرد.