سفر به ترکیه فرصتی برای گسترش روابط با کشورهای منطقه است

محمدباقر قالیباف پیش از سفر به ترکیه در پاویون فرودگاه مهرآباد با تبیین برنامه‌های این سفر گفت: این سفر به مدت ۲ روز بنا به دعوت رییس مجلس ترکیه به منظور شرکت در اجلاس اتحادیه بین مجالس کشورهای اسلامی انجام می‌شود.

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در این سفر روسای مجالس کشورهای اسلامی گردهم می‌آیند تا درباره موضوع فلسطین، مهاجرت و رویداد افغانستان به عنوان معضلات جدی منطقه تبادل‌نظر کنند.

قالیباف با اشاره به سیاست خارجی جمهوری اسلامی مبنی بر اولویت دادن به گسترش روابط با کشورهای اسلامی و منطقه، این سفر را فرصت مناسبی برای پیشبرد اهداف در چارچوب این سیاست توصیف کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار این اجلاس فرصت گفت وگوهای دوجانبه میان روسای مجالس کشورهای اسلامی و منطقه فراهم می‌شود و هر چه قدر فرصت باشد برای این دیدارها و گفت وگوهای برنامه‌ریزی شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: در این سفر درباره گسترش ارتباطات ایران و ترکیه هم گفت وگو خواهیم کرد.

سفر به ترکیه فرصتی برای گسترش روابط با کشورهای منطقه است

قالیباف یادآور شد: ایران و ترکیه دارای روابط دو جانبه بسیار خوبی بوده‌اند که قابل توسعه است.

وی تصریح کرد: سند همکاری جامع ایران و ترکیه در حال نهایی شدن است و از فرصت این سفر دو روزه برای گفت و گو با مقامات و هماهنگی‌های بیشتر استفاده خواهیم کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: ایران و ترکیه در منطقه و عرصه بین‌الملل همکاری بسیار زیادی دارند که می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.