دولت سیزدهم به دنبال رفع نقاط ضعف حقوقی برجام است

سلمان اسحاقی با اشاره به برگزاری دوره هفتم مذاکرات هسته ای وین گفت: مذاکرات تبدیل به فرصتی برای حرکت سه قوه در یک مسیر شده لذا نمی توانیم بگوییم که بخاطر عدم وجود تعامل و هماهنگی بین قوای سه گانه نتوانستیم در مذاکرات موفق شویم.

 

نماینده مردم قائنات و زیر کوه در مجلس یازدهم ادامه داد: یکی از نکات مهم در داخل کشور این است که سران سه قوه همه بر روی یک ریل با تعامل، همدلی و همفکری در حال حرکت هستند لذا از این جهت دولت بهانه ای نخواهد داشت.

وی افزود: در خصوص تغییر و تحولات ایجاد شده در تیم مذاکر کننده به عنوان کسی که به صورت مستقیم و غیر مستقیم در زمان انعقاد برجام در تیم مذاکره کننده هسته ای دولت های یازدهم و دوازدهم حضور داشته، باید بگویم کارشناسان تیم مقابل یعنی آمریکایی ها بیش از 150 نفر بودند. در تیم آمریکا گروهی حضور داشتند که فارسی را بهتر از ایرانیان بلد بودند تا در صورت نگارش متون برجام به فارسی با سایر نسخه ها تفاوت نداشته باشد به همین خاطر لازمه حضور در مذاکرات, هسته ای وین داشتن تیم قدرتمند کیفی است.

وی ابراز کرد: آن هایی که به تعداد تیم مذاکره کننده ایراد می گیرند باید بدانند تیمی قوی است که شامل تیم های اقتصادی،سیاسی،اجتماعی،فرهنگی،علمی،فنون هسته ای و حقوقی باشد.

دولت سیزدهم به دنبال رفع نقاط ضعف حقوقی برجام است

نماینده مردم قائنات و زیر کوه در مجلس یازدهم در مجلس یازدهم اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودندکه برجام از نظر حقوقی دارای ضعف های جدی است برای همین تیم مذاکره کننده فعلی باید این توصیه رهبر انقلاب را سر لوحه کار خودش قرار دهد.

وی عنوان کرد: اصرار بر این داریم که منافع مردم برای مسئولان مهم است، متاسفانه عده ای امروز در داخل می گویند اگر برجام مهم نبود و مخالف آن بودید پس چرا دنبال حضور در مذاکرات وین هستید ؟ جواب آن ها باید اینطور داد که دولت در حول محور منافع مردم، برجام را اصلاح خواهد کرد.

اسحاقی تصریح کرد: متاسفانه وزیر خارجه پیشین به ندیدن کلمه ای در متن برجام اذعان می کند که این باعث ایجاد آسیب در متن برجام و مذاکرات شده است.

وی خاظر نشان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای در دولت سیزدهم از بستری استفاده می کند که از طریق اصلاح نقاط ضعف حقوقی برجام ورق را دوباره به نفع مردم برگرداند.