توصیه آیت‌الله سبحانی به وزیر امور خارجه

آیت الله سبحانی در دیدار امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به روایت معروف از نبی مکرم اسلام که فرمودند: «الجارّ ثم الدار» اظهار داشت: مضمون روایت این است که اگر در نقطه‌ای جغرافیایی خواستید سکنی گزینید، همسایگان را در نظر بگیرید که موقعیت آنها نسبت به تو چگونه است.

وی افزود: هر چند مقصود این روایت، همسایگان فردی است اما می توان این معنای گسترده را از آن استفاده کرد که جمهوری اسلامی باید کوشش کند، روابط خود را با همسایگان حتی کشورهای منطقه، بیش از پیش بهبود بخشد چون در صورت حسن همجواری طرفین می‌توانند به یکدیگر کمک کنند.

توصیه آیت‌الله سبحانی به وزیر امور خارجه

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: شیعیانی در خارج ایران هستند- چه غرب و چه مناطق دیگر- که ایران را وطن دوم خود می‌دانند بنابراین جمهوری اسلامی باید به آنها در رفع فشار و ارائه کمک‌های فرهنگی کمک کند.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه تصریح کرد: شیعیان افغانستان و یمن و امثال این‌ها وضعیت خوبی ندارند و لازم است مسئولان با آنها به صورت یکسان کمک کنند.

آیت‌الله سبحانی با اشاره به تالیف کتاب خود در زمینه حکومت اسلامی به زبان عربی خاطرنشان کرد: بخشی از این کتاب که به فارسی هم ترجمه شده مربوط به روابط کشورهای اسلامی با خارج است.