کشور‌های اروپایی بر امکان دستیابی به توافق با ایران هم نظرند

 خبرکزاری رویترز به نقل از یک مقام آمریکایی اعلام کرد کشور‌های اروپایی بر این مسأله توافق دارند که امکان دستیابی به توافق با ایران وجود دارد؛ اما زمان رو به اتمام است.

همچنین لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال در حساب توییتری خود نوشت که بربوک (وزیر خارجه جدید آلمان) در حاشیه نشست گروه هفت به خبرنگاران گفته است: در روز‌های گذشته نشان داده است که هیچ پیشرفتی نداریم... به دلیل پیشنهاد دولت ایران ، مذاکرات شش ماهه به عقب انداخته شده است. زمان در حال اتمام است.

این در حالی است که دقایقی پیش، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در واکنش به اظهارات منفی که از سوی برخی مقامات و تحلیلگران بیان شده، جو مذاکرات را مثبت خواند.

کشور‌های اروپایی بر امکان دستیابی به توافق با ایران هم نظرند

اولیانوف در حساب توییتری خود نوشت: در کمال تعجب، برخی از تحلیلگران و روزنامه نگاران وضعیت مذاکرات وین را دراماتیک و «تقریباً بن بست» توصیف می‌کنند. در این مورد، اینطور نیست. پس از وقفه ای، مذاکره کنندگان به گفتگو‌های عادی دیپلماتیک بازگشتند و مذاکرات فشرده را ادامه دادند. جو (مذاکرات) مثبت است.

گفتنی است اظهارات اولیانوف پس از آن بیان می‌شود که شبکه العربیه با انتشار خبری به نقل از برخی منابع مدعی شد مذاکرات وین به دلیل پافشاری هبئت ایرانی بر خواسته‌های خود به بن بست رسیده است.

این منابع در ادامه افزودند: هیئت ایرانی خواستار بازنگری بیشتر آنچه که در دوره‌های گذشته بر سر آن توافق شده بود، شده است.

العربیه در ادامه ادعا‌های خود گفته بود: هیئت ایرانی در پیش نویس خود بازگشت به پایبندی‌های هسته‌ای بسیار کمتر از آنچه بر سر آن توافق شده بود را در برابر لغو بیشتر تحریم‌ها داده است.