طالبان مصمم به اجرای تعهدش به ایران در برخورد با داعش و گروه‌های تروریستی است

فداحسین مالکی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران نمی‌تواند نسبت به وضعیت مردم افغانستان بی تفاوت باشد، گفت: روابط ملت دو کشور به قدمت تاریخ است و تعاملات مردمی با تحولات حاکمیتی ارتباطی ندارد.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دیپلمات ارشد کشورمان در افغانستان حضور یافت و ملاقات های زیادی با مقامات طالبان انجام داد که نتایج خوب دوجانبه ای داشت، اظهار کرد: موضوعات در هفت کمیته تخصصی مطرح شد که موضوع حقابه هیرمند و دریاچه هامون یکی از این موارد بوده است. بر این اساس مقرر شده در آینده ای نزدیک هیاتی از دو کشور از مسیر رودخانه بازدید کنند.

وی ادامه داد: همچنین طالبان بدهی هایی که دولت سابق افغانستان به ایران داشته را پذیرفته و توافقات خوبی در حوزه تجاری و اقتصادی صورت گرفته است.

طالبان مصمم به اجرای تعهدش به ایران در برخورد با داعش و گروه‌های تروریستی است

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: به عبارتی دو کشور به سمتی حرکت می کنند که تجارب سیاسی و حاکمتی ایران در جهت رفع مشکلات مردم افغانستان خصوصا در زمستان سخت، کارساز باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همچنین طالبان مبارزه با تروریست ها را پذیرفته و مصمم هستند تعهدی که به ایران در برخورد با داعش و دیگر گروه های تروریستی را داده اند، محقق کنند.