مصوبه رتبه بندی معلمان باعث افزایش حقوق و جایگاه فرهنگیان است

کیومرث سرمدی واله ، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با افکارنیوز  درمورد طرح رتبه‌بندی معلمان که امروز در صحن علنی مجلس به تصویب رسید، بیان کرد: لایحه رتبه بندی معلمان دو هدف اساسی دارد یکی افزایش و ترمیم حقوق فرهنگیان و دیگری بحث ارتقا جایگاه و شان فرهنگیان است.

وی افزود: آن چیزی که مد نظر مجلس بود و میزان اعتبار مورد نیاز این طرح چیزی بالای 50 هزار میلیارد تومان بود که قرار بود که به جهت شرایط سخت دولت و کم کاری ها در دولت های قبلی بود طبیعتا این موضوع ماند و به شش ماهه دوم سال منتقل شد و اعتباری که دولت توانست فراهم کند و به مجلس تضمین بدهد 12500 میلیارد تومان است.

سرمدی واله تاکید کرد: این لایحه در هشت ماده کامل شد و در مجلس به تصویب رسید و معتقد هستیم بعد از 10 سال معطلی که جز تاکیدات سند تحول بنیادی آموزش و پرورش بوده است.

مصوبه رتبه بندی معلمان باعث افزایش حقوق و جایگاه فرهنگیان است

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: با تصویب این طرح قدم بزرگی صورت گرفت و کار بزرگی برای فرهنگیان در این زمینه انجام شد که با ارتقای میزان حقوق در قالب رتبه هایی که در نظر گرفته شده است و هم ترمیم جایگاه فرهنگیان یک اقدام انقلابی و بزرگی بود که در مجلس رقم خورد.

او بیان کرد: تمرکز این لایحه در درجه اول بر روی کیفیت است. یعنی می‌خواهد رتبه‌بندی انجام دهد و بعدا مسئله افزایش حقوق. مجلس یازدهم جلسات طولانی و نشست‌های مستمری برای بررسی این لایحه داشته و تمام جوانب مورد بررسی قرار گرفته است.

اکنون سال هاست که شاهد بی عدالتی در پرداخت حقوق به معلمان هستیم. این لایحه باعث تحول در تمام ابعاد هم از لحاظ دستمزد و هم از لحاظ کیفیت معلمان خواهد شد. این لایحه کمترین حق را برای معلمان شریف ادا کرده است و با اجرای آن نظام آموزشی کشورمان نیز ارتقا پیدا می کند.