تحریم توانمندی موشکی ایران امکان‌پذیر نیست

 یعقوب رضازاده در واکنش به تحریم ها ی جدید وزارت خزانه داری آمریکا علیه حوزه دفاعی ایران، گفت: متاسفانه آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی طاقت و توان دیدن پیشرفتهای دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را ندارند.

نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خوشبختانه جوانان نخبه ایرانی توانستند علی‌رغم وجود تحریم‌ها با تکیه بر توانمندی داخلی در حوزه دفاعی به خصوص در بخش موشکی به دستاوردهایی برسند که امروز موجب شده این مهم به ابزار قدرت ایران در عرصه‌های دیگر نیز تبدیل شود.

وی ادامه داد: در واقع سیاستمداران کاخ سفید در تلاش هستند با اعمال تحریم های مختلف در حوزه دفاعی و موشکی این ابزار قدرت ایران را تحت شعاع قرار داده تا بتوانند بر سر میز مذاکره امتیازات بیشتری دریافت کنند و مذاکره‌کنندگان ایرانی را تحت فشار قرار دهند.

تحریم توانمندی موشکی ایران امکان‌پذیر نیست

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: همچنین نباید از یاد برد که سیاستمداران آمریکایی در تلاش هستند با اعمال چنین تحریم‌هایی، حمایت اسرائیلی‌ها را بیش از گذشته جلب کنند، چراکه با توجه به برگزاری مذاکرات وین، شاهد بروز اختلافاتی میان رژیم صهیونیستی و کاخ سفید هستیم.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه اعمال چنین تحریم‌هایی نمی تواند سرعت پیشرفت دفاعی ایران خصوصا در حوزه موشکی را تحت تاثیر قرار دهد، خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها در گذشته نیز چنین تحریم‌های را اعمال کرده‌اند اما دانشمندان جوان ایرانی پیشرفت های مکرر خود را ادامه داده اند؛ باید یادآور شد دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا بارها اعلام کرد شدیدترین تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کرده اما مشاهده می‌شود که روند پیشرفت ایران در حوزه دفاعی متوقف نشده لذا این تحریم ها نیز کارساز نخواهد بود.