مجلس موافق افزایش پلکانی دستمزدها است

ولی اسماعیلی رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به نحوه  تعیین حقوق و دستمزد کارگران و کارمندان برای سال آینده، گفت: روش پیشنهادی دولت برای این موضوع  در بودجه سال ۱۴۰۱ پلکانی است و اکثریت نمایندگان معتقد هستند این روش مناسب است.

 

وی با بیان اینکه افزایش پلکانی حقوق و دستمزدها باعث ایجاد عدالت و کنترل پرداختی‌ها می‌شود، افزود: اگر روش پلکانی اجرا شود افرادی که حقوق بالای دریافت می‌کنند نهایتا 5 درصد در سال آینده افزایش دستمزد خواهند داشت و افرادی که کف دستمزد‌ها را دریافت می‌کنند 29 تا 30 درصد افزایش درآمد خواهند داشت.

نماینده گرمی در مجلس تصریح کرد: افزایش پلکانی دستمزدها ما را به نظام پرداخت هماهنگ که یکی از وعده‌های رئیس‌جمهور نیز هست  نزدیک می‌کند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت در لایحه بودجه سال 1401 برای پرداختی‌ها کف و سقف تعیین کرده است که کف پرداختی‌ها 4 میلیون و پانصد هزار تومان و سقف پرداختی‌ها 37 میلیون است که اقدام مناسبی است، اظهار داشت: این اقدام باعث می‌شود از پرداخت‌های نامتعارف در برخی دستگاه‌ها جلوگیری شود البته در پرداخت‌های نجومی بیشتر مشکلات در شرکت‌های  خصولتی است.

مجلس موافق افزایش پلکانی دستمزدها است

اسماعیلی تصریح کرد: طبق جلسه‌ای که با دیوان محاسبات داشتیم قرار بر این شده تا اسامی شرکت‌های خصولتی که مدیرانشان از طریق دولت انتخاب می‌شوند اما سهامشان در دست نیمه‌دولتی‌ها است و حقوق‌های نامتعارف پرداخت می‌کنند را به مجلس ارائه کنند تا بتوانیم سازوکار قانونی برای پرداخت حقوق‌ها در این شرکت‌ها ایجاد کنیم.