قدرت دفاعی ایران مثال زدنی است/ دشمنان ایران روز به روز بیشتر از قدرت دفاعی ما می ترسند

محمد صالح جوکار ، رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با افکارنیوز با اشاره به رزمایش پیامبر اعظم 17 سپاه پاسداران در جنوب کشور بیان کرد: امروز ما هرچه داریم حاصل تلاش و دست رنج رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس صورت گرفت. کوله باری از تجربیات آن دوران و ترکیب با نبوغ و خلاقیت های دانشمندان ما امروز تبیل شده به صنایع موشکی و پهپادی که در اختیار داریم.

 

وی افزود: این هدف به مرور زمان دنبال شد که امروز به تولید انواع موشک های نقطه زن و هوشمند دست پیدا کردیم. همین مسئله یکی از بزرگ ترین ترس دشمنان ایران است. هرچند این روزها مسائلی که دشمنان باید درمورد آن نگران باشند و از ایران بترسند رو به افزایش است.

 

جوکار تاکید کرد: ترس دشمنان از ایران در زمینه های مختلف گسترش یافته است. یقینا معادله قدرت در سطح منطقه خلیج فارس به نفع محور مقاومت و رزمندگان ما و نیروهای مسلح ما است. این دستاورد نتیجه تلاش و فداکاری نیروهای مسلح ما و به خصوص پدر موشکی ایران سردار تهرانی مقدم صورت گرفت.

*اظهارات کنگره آمریکا درمورد فناوری پهپادی ایران نشان از ترس آن هاست

او می گوید: در رزمایش قدرت دفاعی که در منطقه خلیج فارس درحال برگزاری است تمام این تجهیزات و فناوری به کارگیری شد و دقیقا چیزی را که انتظار داشتیم محقق شد. امروز فناوری پهپادی ما در کنگره آمریکا مورد بحث قرار می گیرد و تصمیم می گیرند که باید فناوری پهپادی جمهوری اسلامی ایران متوقف شود. همین تصمیمات نشان از ترس و وحشت آن ها نسبت به قدرت فناوری ما دارد.

رئیس کمیسیون امورداخلی کشور عنوان کرد: در عرصه موشکی هم باز شاهد همین موضوع هستیم . در گذشته در کنار موضوعات هسته ای پیش شرطی می گذاشتند که موضوعات موشکی که به عنوان قدرت دفاعی ایران محسوب میشد و قطعا یک عامل بازدارنده ای برای ما محسوب میشد به مذاکره برود اما قطعا این موضوع برای ما قابل قبول نبوده و نخواهد بود.

قدرت دفاعی ایران مثال زدنی است/ دشمنان ایران روز به روز بیشتر از قدرت دفاعی ما می ترسند

جوکار تصریح می کند: دشمن دنبال این است که از قدرت دفاعی ما کاسته شود و این موضوع برای آن ها به عنوان یک توافق نامه در نظر گرفته شود اما قطعا با قدرتی که ایران در ابعاد مختلف پیدا کرده است به این موضوع دست پیدا نخواهند کرد.

وی در انتها خاطرنشان کرد: البته این قدرت برای کشورهای منطقه هیچ تهدیدی محسوب نمی شود، بلکه برای امنیت منطقه و زیاده خواهی های رژیم صهیونیستی و نیروهای خارجی که در منطقه خلیج فارس به دنبال بی ثبات و نا امن کردن منطقه هستند لازم و ضروری است.