کابوس و دلهره؛ مکافات نتانیاهو

«هر چه کاری در جهان از نیک و بد، حاصلش بینی به هنگام درو گر شدی عاصی به امر کردگار، می‌شوی دائم به آتش در گرو» ماهیت جنایتکارانه رژیم مجعول صهیونیستی از بدو تاسیس این رژیم نامشروع، مقامات و مسؤولان جانی را می‌طلبد و متعاقب این سمت‌های جنایتکارانه، حفاظت فیزیکی از مقامات فعلی و سابق این رژیم همواره یکی از دغدغه‌های اصلی تل‌آویو بوده است. 

«بنیامین نتانیاهو » رهبر حزب لیکود که طی 12 سال گذشته سکاندار نخست‌وزیری صهیونیست‌ها بوده است، یکی از همین افراد است. بلافاصله پس از برکناری از نخست‌وزیری بعد از شکست در انتخابات، تنش میان دولت کنونی این رژیم با نتانیاهو آغاز شد. نتانیاهو و خانواده‌اش از تخلیه اقامتگاه ویژه نخست‌وزیری خودداری کردند. در قوانین و مقررات سرزمین‌های اشغالی پیش‌بینی نشده که نخست‌وزیر مستعفی چه هنگام باید اقامتگاه رسمی را ترک کند، هر چند معمولا نخست‌وزیران سابق پس از پایان دوره‌شان به سرعت به اقامتگاه شخصی خود نقل مکان کرده‌اند. در نهایت پس از جنجال‌های فراوان و مداخله کنست و دیوان عالی این رژیم، نتانیاهو موافقت کرد این اقامتگاه را در اختیار «نفتالی بنت» نخست‌وزیر جدید بگذارد. 

بسیاری از تحلیلگران یکی از دلایل مخالفت نتانیاهو با تخلیه این مکان امنیتی و حفاظت‌شده را نگرانی او و خانواده‌اش از کاهش محافظت فیزیکی از خود و کابوس امنیتی آنها می‌دانند. 

نتانیاهو در دوران حضور در قدرت دستور ترور چندین دانشمند هسته‌ای ایران را صادر کرده است که آخرین آن ترور دکتر «محسن فخری‌زاده» بود. علاوه بر این شهادت شماری از رهبران حماس و حزب‌الله و دیگر گروه‌های مقاومت نیز به عملیات‌های رژیم صهیونیستی و دستور مستقیم شخص نتانیاهو منسوب است. او مانند سایر رهبران صهیونیست جنایات زیادی مرتکب شده است و از عزم و اراده دشمنان خود برای انتقام سخت نیز باخبر است، بنابراین حق دارد نگران حیات ننگین خود باشد و کابوس آن همیشه همراه وی خواهد بود. 

در بسیاری از کشورهای جهان، مقامات عالیرتبه پس از پایان دوران خدمت همچنان تحت تدابیر فیزیکی قرار می‌گیرند اما در سرزمین‌های اشغالی این مساله شامل خانواده نخست‌وزیر نیز می‌شود. با این وجود کابوس نتانیاهو زمانی شروع شد که کابینه وزارتی در امور امنیتی داخلی رژیم صهیونیستی (شاباک) طی تصمیمی گارد حراست و حفاظت فیزیکی از خانواده نتانیاهو را لغو کرد. این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که نتانیاهو از زمان پایان نخست‌وزیری بارها شکایاتی از تهدید به قتل خود و اعضای خانواده‌اش نزد پلیس این رژیم به ثبت رسانده است. 

اما هراس و دلهره نتانیاهو تنها به مخالفان داخل سرزمین‌های اشغالی ختم نمی‌شود. دفتر نتانیاهو در نامه‌ای به نفتالی بنت، نخست‌وزیر این رژیم مستقیما به جنایات وی در ترور دانشمندان هسته‌ای ایران و دیگر دشمنان خارجی رژیم صهیونیستی اشاره کرده و نوشته است: به دلیل ماهیت حساس عملیات‌هایی که نتانیاهو طی سال‌های گذشته دستور آنها را علیه کشورهای دشمن صادر کرده، نوعی مجادله برای خونخواهی میان آن کشورها با او و خانواده‌اش در جریان است. رئیس دفتر نتانیاهو در این نامه حتی به محتوای شبکه‌های اجتماعی در ایران نیز اشاره کرده و خشم و نفرت ایرانی‌ها از نتانیاهو را نشانه‌ای از تلاش‌ها برای ترور وی خوانده است. این نامه با اشاره به این جنایات نتانیاهو، ملتمسانه خواستار بازگشت حفاظت فیزیکی و امنیتی از او و اعضای خانواده‌اش شده است. نتانیاهو همچنین با انتشار ویدئویی که در آن بخش‌هایی از تهدیدهای تلفنی علیه خود و خانواده‌اش را نیز منتشر کرده، عاجزانه از مقامات رژیم صهیونیستی درخواست می‌کند که امنیت همسر و فرزندانم را رها نکنید!

کابوس و دلهره؛ مکافات نتانیاهو

هرچند به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی، نتانیاهو شخصا و تا آخر عمر از محافظ شخصی برخوردار خواهد بود اما به دلیل مداخله تمام‌عیار «سارا نتانیاهو» همسرش در تصمیم‌گیری‌های سیاسی و همچنین دخالت آشکار و علنی «یائیر نتانیاهو» پسرش در امور سیاسی و دولتی و مخالفت وی با تشکیل کشور فلسطین، خواستار تمدید حفاظت فیزیکی و امنیتی از کل خانواده‌اش است چرا که بخوبی از نقش اعضای خانواده خود در این جنایات باخبر است.  

دولت رژیم صهیونیستی همچنان با تمدید حفاظت امنیتی از خانواده نتانیاهو مخالف است و آن را پایان‌یافته می‌داند و پرونده آن را بسته است. اما مقامات جنایتکار صهیونیست از جمله بنیامین نتانیاهو باید بدانند حتی با برقراری حفاظت‌های امنیتی فیزیکی نیز نمی‌توانند از مکافات اقدامات جنایتکارانه خود در بروند؛ از آریل شارون، قصاب صبرا و شتیلا که سال‌ها به کما رفت و سرانجام در همان وضع به هلاکت رسید گرفته تا ایهود اولمرت که سر از زندان درآورد و حالا نتانیاهو که روزی به مجازات خواهد رسید اما تا آن روز هراس از انتقام و کابوسی که هر شب به همراه دارد، مجازات او و اعضای خانواده‌اش خواهد بود.

مهدی گرگانی