انریکه مورا: زمان زیادی برای دستیابی به توافق نداریم

« انریکه مورا » معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام، پس از پایان دور هشتم مذاکرات وین در جمع خبرنگاران اعلام کرد: ما به دنبال رفع تحریمها ی آمریکا و محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران هستیم.

مورا در اظهارات خود گفت: «ایران در برنامه هسته‌ای خود پیشرفت کرده و از توافق ۲۰۱۵ خارج شده است. ما به دنبال تعهد متقابل واشنگتن و تهران هستیم. موفقیت ما در گرو اتخاذ تصمیمات سخت تهران و واشنگتن است.»

او در ادامه به زمان دستیابی به توافق اشاره کرد و افزود: «زمان زیادی برای دستیابی به توافق نداریم. مذاکرات باید در یک بازه زمانی معقول انجام شود و ما در مورد هفته‌ها صحبت می‌کنیم نه ماه ها.»

مورا همچنین با اشاره به موضوعات مورد بحث در این دور از مذاکرات، گفت: «در دور هشتم مذاکرات، درباره موضوعات مورد مناقشه بحث خواهد شد و ما در مورد لغو تحریم‌های آمریکا و تعهدات هسته‌ای ایران به طور موازی بحث می‌کنیم. برخی از موضوعاتی که ما در دور کنونی با ایران بحث می‌کنیم طبقه بندی شده و محرمانه است.»

او در انتها تاکید کرد: «نامه‌ها و اسنادی میان هیئت‌های ایرانی و آمریکایی مبادله می‌شود و ما در حال مذاکره بر سر متن توافق هستیم که نیازمند اقداماتی از سوی ایران و آمریکا برای احیای توافق هسته‌ای است.»

انریکه مورا: زمان زیادی برای دستیابی به توافق نداریم

دور هفتم مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای ایران بعد از وقفه‌ای ۵ ماهه از ۸ آذر ماه شروع شد و به مدت ۲۰ روز ادامه داشت. مقامات ایران اعلام کردند که نتیجه این دور از مذاکرات، پذیرش سند‌های پیشنهادی ایران به عنوان مبنایی برای ادامه مذاکرات بوده است. دور هشتم نیز، دوشنبه برگزار شد.