ژاپن ۷۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می‌کند

«یوشیماسا هایاشی» وزیر خارجه ژاپن امروز (سه شنبه) در جریان یک کنفرانس خبری اعلام کرد که توکیو ۷۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا دیگر به ایران ارسال می‌کند.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، هایاشی در این خصوص توضیح داد: «دولت ژاپن تصمیم گرفته است که ۷۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا دیگر به ایران ارسال کند. این واکسن‌ها در قالب کوواکس به ایران ارسال می‌شود. مذاکرات درباره این موضوع در مرحله پایانی است».

طبق این گزارش، ارسال ۷۰۰ دُز واکسن کرونا، مجموع واکسن‌های کرونا که توکیو تاکنون برای ایران ارسال کرده را به به سه میلیون و ۶۰۰ هزار دُز می‌رساند.

هایاشی همچنین تصریح کرد:«با ارسال این محموع، شمار کلی دُزهای واکسن کرونا که ژاپن به ۲۳ کشور جهان و منطقه ارسال کرده به ۳۶ میلیون دُز می‌رسد».

ژاپن ۷۰۰ هزار دُز واکسن آسترازنکا به ایران ارسال می‌کند

در ماه ژوئن سال جاری میلادی، ژاپن به همراه ائتلاف جهانی واکسن و ایمنی زایی «Gavi»، میزبان نشست مجازی تعهد پیشرفته بازار در قالب برنامه کوواکس بود که در خصوص توزیع عادلانه و برابر واکسن در بین ساکنان کشورهای مختلف بود.

طبق گزارش اسپوتنیک، در جریان نشست فوق، هزینه یک میلیارد ۸۰۰ میلیون دُز واکسن برای واکسینه کردن ۳۰ درصد از ساکنان کشورهای در حال توسعه جمع‌آوری شد.