ایران حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرد

«سعید خطیب‌زاده » سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) حملات مکرر رژیم صهیونیستی به خاک سوریه به ویژه هدف قرار دادن مجدد انبارهای مواد غذایی و دارویی در بندر لاذقیه را محکوم کرد.

جنگنده‌های رژیم صهیونیستی بامداد دیروز (سه‌شنبه) هفتم دی ماه چند کانتینر در بندر لاذقیه را هدف قرار دادند.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: این اقدام رژیم صهیونیستی علاوه بر این‌که تجاوز به یک دولت عضو سازمان ملل و نقض آشکار حاکمیت این کشور است، در عین حال، اقدامی تجاوزکارانه و مصداق روشنی از اهداف بحران افکنی و آشوب طلبی این رژیم در منطقه بوده و همچنین عملی غیرانسانی و غیراخلاقی تلقی می‌شود.  

خطیب‌زاده در ادامه تاکید کرد:‌ سران این رژیم که ثبات، امنیت و آرامش منطقه را بر نمی‌تابند و امنیت خود را در ناامنی و هر چه بی‌ثبات‌تر بودن منطقه تعریف کرده‌اند، با انجام حملات مکرر به خاک سوریه و به بهانه‌های واهی و بی‌پایه و اساس، تمامی قوانین، مقررات و موازین بین‌المللی را نقض و به سخره گرفته‌اند.

* کشورها و مجامع بین‌المللی برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی که صلح و امنیت منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد، اقدامات لازم را به عمل آورند

سخنگوی وزارت امور خارجه دفاع مشروع و متقابل در برابر اقدامات متجاوزان را حق دولت و ملت مقاوم جمهوری عربی سوریه خواند و از کشورها و مجامع بین‌المللی خواست برای جلوگیری از تکرار چنین حملاتی که صلح و امنیت منطقه‌ای را به خطر می‌اندازد، اقدامات لازم را به عمل آورند، چرا که سکوت در برابر چنین رفتارهای تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی، مشوق و چراغ سبزی به این رژیم برای ادامه اعمال تجاوزگرانه خواهد بود.

ایران حملات رژیم صهیونیستی به خاک سوریه را محکوم کرد

یک منبع نظامی سوریه گفت که ساعت ۳:۲۱ بامداد روز سه‌شنبه، دشمن اسرائیلی، با شلیک چند موشک حمله‌ای هوایی را را از عمق دریای مدیترانه در غرب شهر لاذقیه انجام داد و در این حمله، کانتینرهایی را در محوطه کانتینری بندر تجاری در لاذقیه را هدف قرار داد. بر اساس گفته این منبع نظامی، این حمله باعث ایجاد آتش‌سوزی در مکان حمله و ایجاد خسارت‌های مادی بزرگی شده و اقدامات برای خاموش کردن آتش‌سوزی و برآورد نتیجه این حمله همچنان ادامه دارد.

لازم به ذکر است مقام‌های روسیه نیز ناخرسندی خود را از حمله بامداد روز سه‌شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بندر لاذقیه سوریه را ابراز داشتند. از سوی دیگر وزارت خارجه لبنان نیز با صدور بیانیه‌ای حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بندر لاذقیه سوریه را به شدت محکوم کرد.