غربی‌ها باید در این دور از مذاکرات ایران را به بالاترین حد از اعتماد برسانند

ابراهیم عزیزی با اشاره به مذاکرات وین، گفت: کمیسیون امنیت ملی در ادامه وظایف نظارتی خود نشستی را با علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی داشت، در این نشست آقای باقری توضیحات مفصلی از مذاکرات با طرف‌های مقابل یعنی4+1 ارایه کرد، دیدگاه‌های طرفین نیز مورد بحث قرار گرفت و نظراتی که در طول مذاکرات رد و بدل شده بود را هم تشریح کرد.

 

ارایه پیشنهادهای سازنده‌ای از طرف ایران به غربی‌ها در مذاکرات

 

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی چند پیشنهاد به طرف‌های مقابل ارایه کرده لذا با دست پُر وارد مذاکرات شده است، پیشنهادهای سازنده‌ای از طرف جمهوری اسلامی ارایه شده است، آنها همچنین با حُسن نیت برخورد کرده‌اند و بنا دارد که با 4+1 با منطق، استدلال و با رویکرد مبتنی بر منافع ملی مذاکره کند.

مذاکرات دورهای یکم تا ششم نیازمند بازنگری است

وی در ادامه یادآور شد: تیم مذاکره کننده ایرانی در وین تاکید کردند که  نکته نظرات دولت جدید باید در مذاکرات لحاظ شود. ما برای دوره‌های قبل احترام قائل هستیم اما مذاکرات دورهای یکم تا ششم نیازمند بازنگری است و رجوع مجدد به توافقات قبل نیاز است.

عزیزی همچنین بیان داشت: جمهوری اسلامی با دست پُر و حُسن نیت وارد دور جدید شده است، امیدواریم طرف‌های مقابل با حُسن نیت ایران وارد میدان شوند و متعهد شوند البته ملت ایران به این نتیجه رسیدند که آنها متعهد به وعده‌های خود و توافقات نبودند لذا در این دور از مذاکرات باید مسئولین و مذاکره کنندگان ایران را به بالاترین حد اعتماد برسانند.

غربی‌ها باید به تعهداتشان جامه عمل بپوشانند

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در ادامه گفت:  تیم مذاکره کننده و مسئولان ارشد ایران باید به اعتماد صددرصد برسند، ما باید از عدم نقض عهد طرف‌های مقابل و تعهد آنها به توافق و برجام اطمینان پیدا کنیم. غربی‌ها باید به تعهداتشان جامه عمل بپوشانند.

غربی‌ها باید در این دور از مذاکرات ایران را به بالاترین حد از اعتماد برسانند

روح حاکم بر مذاکرات مثبت است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جمهوری اسلامی با این رویکرد وارد میدان مذاکره شده و آقای باقری اذعان داشتند که مسیر مذاکرات خوب است و روند خوبی طی شده است، به نظر می‌رسد برخی کشورها سنگ اندازی‌هایی دارند اما روح حاکم بر مذاکرات مثبت است و در صورتی که مذاکرات ادامه پیدا کند، می‌توانیم به آینده آن امیدوار باشیم البته به شرط آنکه در چارچوب اهداف و منافع ملی جمهوری اسلامی باشد.