باهنر: حماسه ۹ دی برای جلوگیری از فتنه‌های بزرگ‌تر باید زنده بماند

محمدرضا باهنر با گرامیداشت یوم‌الله ۹دی ، گفت:  فتنه‌گران سال ۱۳۸۸ می‌خواستند با تحمیل هزینه،  جمهوریت و اسلامیت نظام را مورد هدف قرار دهند که پس از مدتی مردم در ۹دی یکجا به میدان‌ آمدند و فتنه را محکوم کردند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین افزود: برخی می‌پرسد فتنه تمام شده و بهتر است آن را رها کنیم در حالیکه این فتنه‌ها سلسله‌وار بود. فتنه سال ۷۸ کوچکتر بود اما سال ۸۸ بزرگتر شد. بنابراین حماسه ۹ دی باید زنده بماند تا از تکرار فتنه‌های بزرگتر و هزینه‌های تحمیلی جلوگیری شود و ان شاء الله خواب‌های آشفته دشمنان تعبیر نشود.

حضور عاشورایی مردم حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی ۹ دی ماه ۱۳۸۸ نقطه عطفی در تاریخ انقلاب و برگ زرین دیگری در افتخارات مرد و زن ایرانی به حساب می آید و مردم در این حماسه انزجار خود را از اغتشاشگران و دشمنان نشان دادند و بر پیمان خود با ولایت تاکید کردند.

نهم دی در تقویم جمهوری اسلامی روز بصیرت و میثاق امت با ولایت نامگذاری شده است.

حاج قاسم یک مکتب است

باهنر همچنین در این گفت و گو به دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، حاج قاسم یک فرد نیست بلکه یک مکتب است. هر فردی ممکن است از یک پنجره و زاویه با روحیات مرحوم حاج قاسم آشنا باشد. یکی شجاعت او را در میدان‌های نبرد، دیگری اخلاص این شهید را برابر ملت یا تواضع و محبوبیت حاج قاسم را میان خانواده شهدا و فرد دیگر هم سردار سلیمانی را به عنوان یک دیپلمات قوی که با سران قدرتهای بزرگ مذکره می‌کرد و حرف خود را به کرسی می‌نشاند، ببیند.

باهنر: حماسه ۹ دی برای جلوگیری از فتنه‌های بزرگ‌تر باید زنده بماند

وی ابراز امیدواری کرد که رسانه‌ها از فرصت برگزاری دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی برای واکاوی ابعاد مختلف مکتب شهید سلیمانی استفاده کنند.