اشرف غنی با طناب پوسیده کاخ سفید در ته چاه فرو رفت

فداحسین مالکی در واکنش به اظهارات رئیس‌جمهور فراری افغانستان مبنی بر اینکه دلیل اصلی سقوط ناگهانی افغانستان اعتماد به آمریکا بوده است، گفت: شرایط افغانستان خیلی پیچیده تراز گذشته شده لذا نگرانی شدیدی وجود دارد؛ در واقع طالبان نتوانسته موقعیت سیاسی حاکمیتی خودش را تثبیت کند و ساختاری در این کشور وجود ندارد تا امور اداره شود.

 

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس این کشور تعطیل شده و دولت نیز بلاتکلیف بوده و کارایی ندارد، اظهار کرد: در این میان مشکلات مردم روز به روز افزایش می یابد و گروه ها و اقوام مختلف نگران هستند زیرا طالبان از آنها استفاده نکرده است.

وی با اشاره به اینکه افغانستان آبستن حوادث گوناگونی است زیرا آمریکایی ها با بلایی که بر سر مردم این کشور آوردند موجب شدند این سرزمین دچار آسیب های مختلفی شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که اظهارات اخیر اشرف غنی نشان می دهد وابستگی بیش از حدش به آمریکا موجب شد با طناب پوسیده کاخ سفید در ته چاه فرو رود و کشورش را متضرر کند.

اشرف غنی با طناب پوسیده کاخ سفید در ته چاه فرو رفت

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: شکی نیست آمریکایی ها مسبب اصلی شرایط کنونی افغانستان هستند اما ای کاش اشرف غنی عرق ملی داشت و مثل رهبران سابق این کشور اجازه دخالت بیگانگان در امور کشورش را نمی داد و از کیان افغانستان دفاع می کرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متاسفانه رئیس‌جمهور فراری افغانستان با زدوبندهایی که با آمریکایی ها در اجلاس دوحه داشت، کشورش را در باتلاق مشکلات فرو برد.