ضرورت پاک‌سازی تکفیری‌های باقی‌مانده در عراق

شهریار حیدری در خصوص فعالیت های پراکنده تروریست های داعشی در استان دیالی عراق و ضرورت مقابله با آنها، گفت: تروریست های داعش جریانی سازمان یافته از سوی استکبار و با پشتوانه مالی از سوی برخی کشورهای عربی و حمایت های سیاسی رژیم صیهونیستی برای ناامن کردن منطقه طی سالیان متمادی وارد میدان شد و خیلی از نقاط جغرافیایی عراق و سوریه را اشغال کردند.

 

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس یازدهم تصریح کرد: در این میان وجود تروریست ها با توان و ایمان جریان مقاومت تاحدود زیادی جمع شدند ولی تفکر داعش تاحدودی باقی مانده لذا بخشی از این تروریست ها درصدد ناامن کردن نقاطی از عراق و سوریه هستند؛ بر این اساس دولت عراق باید به صورت متمرکز روی این جریانات فعالیت کند تا پاکسازی شوند.

وی با اشاره به اینکه بخشی از داعشی های باقی مانده توسط آمریکا به افغانستان منتقل شده اند، ادامه داد: در این میان با توجه به پراکندگی جغرافیایی عراق و سوریه، این تروریست ها اقدامات ایذایی انجام می دهند و می خواهند با انجام درگیری های مقطعی، اعلام وجود کنند در حالی که توان عملیاتی بالا ندارند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: داعشی ها ابزاری در اختیار آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان بوده و با جابجایی آنها در کشورهایی ها مانند افغانستان که خلا امنیتی و مدیریتی دارند، درصدد اعلام وجود هستند.

حیدری با بیان اینکه اشراف اطلاعاتی، عملیاتی و توان وزارت اطلاعات و سازمانی های اطلاعاتی و عملیاتی موجب شده تروریست ها قدرت جسارت به مرزهایمان را نداشته باشند، گفت: بر این اساس با توجه به اینکه امنیت کشورمان با امنیت منطقه تعریف می شود، همواره حاضر به همکاری برای اجرای امنیت منطقه ای با کشورهای همسایه هستیم.

ضرورت پاک‌سازی تکفیری‌های باقی‌مانده در عراق

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه توان و قدرت ارتش و حشدالشعبی عراق به حدی رسیده که می تواند باقی مانده تروریست های تکفیری را پاکسازی کنند، خاطرنشان کرد: این مهم در حالیست که مرزهای غربی کشورمان نیز با توجه به وجود نیروهای نظامی ارتش، سپاه و مرزبانی دارای ضریب امنیت بسیار بالایی است.