پخش «سرود ملی ایران» نزدیک پایگاه نظامیان آمریکا+ عکس

در تجمع ده‌ها هزار نفری روز یکشنبه مردم عراق به مناسبت سالگرد شهادت سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس که در فرودگاه بغداد و نزدیک پایگاه نظامیان آمریکا برگزار شد،  سرودهای ملی ایران و عراق پخش شد.

پایگاه ویکتوری در فرودگاه بغداد، یکی از پایگاه‌های حضور نظامیان آمریکایی در عراق بوده و بر اساس گزارش‌ها، بخشی از عملیات ترور سپهبد قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، از این پایگاه نظامی صورت گرفته است. 

بیش از ۱۱ پایگاه نظامی آمریکا در شش استان عراق وجود دارد که عبارتند از دو پایگاه در بغداد، یک پایگاه در موصل، سه پایگاه در منطقه کردستان، دو پایگاه در کرکوک ، دو پایگاه در الانبار و یک پایگاه در تکریت است.

همزمان با دومین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان در حمله هوایی دو سال پیش تروریست‌هایی آمریکایی به نزدیکی فرودگاه بغداد، صدها خودرو مملو از دوستداران و وفاداران به این شهدا از مناطق مختلف عراق خود را به جاده فرودگاه بغداد رساندند تا در مراسمی که در آنجا به همین مناسبت برگزار شد، حضور یابند.

صدها موکب حسینی هم در مسیر جاده فرودگاه برپا شد تا از شرکت کنندگان در مراسم با نوشیدنی و طعام پذیرایی کنند.

آمریکا در بامداد سوم ژانویه ۲۰۲۰ (۱۳ دی ماه ۱۳۹۸)، به دستور مستقیم «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور وقت آمریکا سردار «قاسم سلیمانی» و شماری از همراهان ایشان را در نزدیکی فرودگاه بغداد به شهادت رساند.

 

حجم ویدیو: 3.92M | مدت زمان ویدیو: 00:00:44