رویکرد دولت سیزدهم، مبارزه با قاچاق را هموار کرده است

علی مویدی پس از عرض تسلیت به مناسب شهادت مظلومانه بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه الزهرا (س)، سردار دلها شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، مهندس ابومهدی المهندس و همرزمانشان اظهار داشت: قاچاق کالا، یک پدیده ابرچالشی است که فرآیند اقتصادی کشور را مختل و یک خلاء عمیق بین دستگاه ها ایجاد کرده و دشمن از این فضا و عمق استفاده کرده و تاثیر منفی در اقتصاد کشور می گذارد.

وی افزود: امروز قاچاق کالا بخش عظیمی از موضوعات کشور را درگیر خود کرده و این یک پدیده نوظهور نیست و باید اندیشه و تفکر خود درباره این پدیده شوم و مصرف کالاهای قاچاق را تغییر بدهیم و برای عدم استفاده از کالای قاچاق فرهنگ سازی کنیم و مسئولان تلاش کنند در تصویب قانون، دستورالعمل ها، بخشنامه ها، سیاست گذاری ها و ... به مباحث و فرهنگ سازی مصرف کالاهای داخلی و عدم استفاده از کالای قاچاق دقت نظر داشته و در این امر جدیت نشان بدهند و امروز خوشبختانه نگاه ها و رویکرد ها نسبت به گذشته تغییر کرده و ما به سمتی می رویم که آسیب های پنهانی قاچاق کالا را با فرهنگ سازی شناسایی و رفع کنیم.

وی یادآور شد: پلیس امنیت اقتصادی انتظامی جمهوری اسلامی ایران توانسته در مقابله با قاچاق کالا موفق عمل کند و در زمینه مسائل اجتماعی و اقتصادی هم به عنوان یک صاحب نظر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را کمک می کند. ضمن اینکه با توجه به رویکردی که دولت در مبارزه با قاچاق دارد راه نسبت به گذشته بیشتر برای ما هموار شده است.

رویکرد دولت سیزدهم، مبارزه با قاچاق را هموار کرده است

رئیس ستادمبارزه با قاچاق کالا و ارز با تاکید بر اینکه پلیس امنیت اقتصادی با تمرکز بر مقابله با جرایم اقتصادی سازمان یافته و مافیایی، تکمیل و بهره برداری از سامانه ها و شفاف سازی فرآیندها در شناسایی متهمان دانه درشت و دارایی آنها و ارتقاء و تجهیز ساختار مقابله با قاچاق کالا و ارز در استان ها در امر مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز موفق بوده، تصریح کرد: لازم است نهادها و سازمان های ذیربط از این پلیس در جهت تداوم موفقیت ها حمایت حداکثری کنند.

علی مویدی خاطرنشان کرد: پلیس با مطالعه و بررسی های درست و علمی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز را همراهی می کند و هدف اصلی ما شناسایی آسیب ها و چرایی شکل گیری پدیده قاچاق کالا است تا با فرهنگ سازی مناسب باعث کنترل قاچاق و عدم استفاده از کالای قاچاق برای کمک به اقتصاد کشور و تولید داخلی باشیم.