اسناد جدید از ارتباط رژیم صهیونیستی با خرابکاری‌های هسته‌ای سال ۱۹۸۱

کارزار خرابکارانه موساد علیه برنامه هسته‌ای ایران ، از چند دهه‌قبل آغاز شده است. به گزارش یک روزنامه سوئیسی، این سازمان اطلاعاتی شرکت‌هایی را که به ساخت سلاح هسته‌ای نوپای پاکستان کمک می‌کردند، منفجر کرد، چرا که می‌ترسید به دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای کمک کنند. این در حالیست که اطلاعات ارتش اسرائیل اذعان داشته است که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.

روزنامه NZZ سوئیس گزارش داد که "اسناد جدید از آرشیوهای اطلاعاتی سوئیس و آمریکا" حاکی از آن است که مجموعه بمب‌گذاری‌های اوایل دهه ۸۰ میلادی در آلمان و سوئیس که مدت‌هاست به موساد نسبت داده می‌شود، ارتباط زیادی با ایران دارد.

خانه یکی از دانشمندان سوئیسی، دو سال پس از آنکه تجهیزاتی مربوط به نیروگاه هسته‌ای را برای پاکستان فراهم کرده بود، در ۲۰ فوریه ۱۹۸۱ هدف بمب‌گذاری قرار گرفت.

هدف دوم، یک دفتر مهندسی در شهر مارکدورف آلمان در ۱۸ مه ۱۹۸۱ بود.

در ۱۸ نوامبر ۱۹۸۱ نیز بمبی در مقابل منزل یک مهندس آلمان غربی منفجر شد؛ او به پاکستان در ساخت کارخانه‌های تبدیل فلوراید و اورانیوم کمک کرده بود.

پلیس آلمان غربی و سوئیس هرگز نتوانستند عوامل این خرابکاری‌ها را شناسایی کنند و این اقدامات به گروه‌های گمنامی‌ نسبت داده شد که نه تا پیش از آن و نه پس از آن سابقه ثبت شده‌ای نداشتند.

به گزارش NZZ این کارزار تروریستی راه بجایی نبرد و پاکستان در ۲۸ ماه مه ۱۹۹۸‍ به بمب هسته‌ای دست یافته و در این زمینه در منطقه، به هند پیوست که از سال ۱۹۷۶ نخستین بمب هسته‌ای خود را منفجر کرد.

اسناد جدید از ارتباط رژیم صهیونیستی با خرابکاری‌های هسته‌ای سال ۱۹۸۱

گرچه رابطه اسرائیل با بمب‌گذاری‌های سال ۱۹۸۱ رسما علنی نشده است، اما خاطرات منتشر شده یک مهندس سابق رآکتور هسته‌ای دیمونا در اسرائیل در سال ۲۰۲۱، حاکی از شراکت رژیم صهیونیستی در یک عملیات مشابه دیگر بود. در ۶ آوریل ۱۹۷۹ پنج بمب در کارخانه شرکت CMIM در فرانسه منفجر شد، جایی که چندین راکتور برای راکتور اوسیراک عراق ساخته شده بود.