آمریکا: مذاکرات با ایران، پیشرفت متعادلی داشته است

وزارت خارجه آمریکا ، در سخنانی اعلام کرد مذاکرات با ایران، نشان دهنده پیشرفتی متعادل است و امید می‌رود این گفتگو‌ها دراین هفته سازنده باشد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد قرار است در نشست ژنو روسیه پیشنهاد‌ها و نگرانی‌های خود را بیان کرده و آمریکا نیز نگرانی‌های خود را بیان خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا همچنین گفت که قصد رایزنی با کشورهای اروپایی حاضر در برجام را برای ارزیابی آمادگی ایران برای بازگشت به توافق هسته‌ای دارد. وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: ما با شرکای اروپایی مان در خصوص اینکه آیا ایران به توافق هسته ای پایبنده بوده است، مشورت می کنیم.

مذاکرات با ایران، پیشرفت متعادلی داشته است

گفتنی است پیش از این «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، در پیام‌هایی از دیدار خود با نماینده اتحادیه اروپا و ایران در مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین خبر داده بود.

اولیانوف در یک پیام توییتری نوشته بود: «امروز با انریکه مورا، هماهنگ کننده اتحادیه اروپا، ملاقات کردم. ما درباره وضعیت کنونی مسائل و راه‌های پیشِ رو تبادل نظر کردیم.» اولیانوف در پیامی دیگر نوشته بود: «با علی باقری کنی، رئیس هیئت ایرانی در برجام، ملاقات کردم. در این دیدار درباره مسائل حل نشده اصلی در جریان مذاکرات وین بحث کردیم.»